بزرگداشت نلسون ماندلا در سازمان ملل

۲۸ تیر ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۱۸۷۶۳ سرخط اخبار

سازمان ملل امروز در حالی روز بین المللی نلسون ماندلا قهرمان افسانه ای مبارزه با تبعیض نژادی و رهبر آفریقای جنوبی را برگزار می کند که او در آستانه ۹۵ سالگی و در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بر روی تخت بیمارستان است.

به گزارش ایرنا از مقر سازمان ملل، مراسم روز بین المللی ماندلا، نخستین رییس جمهور آفریقای جنوبی بعد از دوران آپارتاید با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف جهان در مقر اصلی سازمان ملل متحد در حال برگزاری است.

این مراسم به پاس خدمات ۶۷ ساله ماندلا برای رفع تبعیض نژادی، تلاش در راستای تحقق عدالت اجتماعی و الهام بخشیدن به میلیون ها نفر در سراسر جهان برگزار شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در پیامش به این مراسم گفت : این مراسم در حالی برگزار می شود که نلسون ماندلا در بیمارستان بستری است و ما برای سلامتی او دعا می کنیم.

وی با اشاره به اقدامات و روحیه ماندلا به عنوان یک الگوی برجسته انسانی، اظهار داشت: بیاید احساسات خیرخواهانه آن را با کمک به دیگران تقسیم کنیم.

وی ضمن اشاره به این نکته که ایده اصلی روز بین المللی نلسون ماندلا کار خوب برای مردم و کره زمین است، تصریح کرد: تلاش کنیم جهانی منصفانه تر، پایدارتر و صلح آمیزتر بسازیم چرا که این بهترین قدردانی از مردی است که تجسم والاترین ارزشهای بشری است.

بر اساس برنامه های اعلام شده قرار است تا دقایقی دیگر بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا و یکی از دوستان و همراهان قدیمی ماندلا در این مراسم سخنرانی کنند.

نلسون ماندلا در راه مبارزه با تبعیض نژادی ۲۵ سال از عمر خود را در زندان گذارند، او درمیان مردم رنگین پوست جهان به عنوان یک قهرمان ملی و نوع دوست شناخته می شود.

شعار ۶۷ دقیقه به پاس ۶۷ سال خدمات نلسون ماندلا به عنوان وکیل حقوق بشر، زندانی و مصلح بین المللی و اولین رییس جمهور بعد از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی طرح شده است.

کلید واژه ها: نلسون ماندلا


( ۱ )

نظر شما :