جانشین ملکه انگلیس به دنیا آمد

۰۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۱۸۹۴۹ سرخط اخبار
عروس پسر ملکه انگلیس با به دنیا آوردن یک پسر سرنوشت خاندان سلطنتی بریتانیا را مشخص کرد.

این نوزاد نفر سوم در صف جانشینان سلطنت بریتانیا محسوب می شود.

کیت میدلتون در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه در حالی که همسرش او را همراهی می کرد، به بیمارستان «سنت مری» در لندن منتقل شد و در ساعت 4:24 دقیقه به وقت محلی فرزند خود را به دنیا آورد. خبر به دنیا آمدن پسر کیت میدلتون و ویلیام حدود چهار ساعت پس از وقوع آن به رسانه ها اعلام شد.

در انگلیس بر خلاف برخی دیگر از کشورهای دارای نظام سلطنتی، وراثت تاج و تخت منحصر به اولاد ذکور (پسران) پادشاه نمی شده و دختران سلاطین هم می توانستند به سلطنت برسند.

قانون جدید، تحت عنوان "قانون وراثت تاج" در آخر ماه آوریل سال جاری هنگام بارداری کاترین، همسر پرنس ویلیام، نوه ملکه الیزابت تصویب و توسط ملکه توشیح شد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، ویلیام، پسر ارشد پرنس چارلز است و پس از پدرش، در مرتبه دوم برای وراثت تاج و تخت بریتانیاست. با تصویب قانون جدید، این فرزند پس از پدرش، مقام سلطنت را به ارث خواهد برد.

پیش از این، علی رغم این که وراثت تاج و تخت منحصر به اولاد ذکور (پسران) پادشاه نمی شده و دختران هم می توانستند به سلطنت برسند، اولویت در وراثت سلطنت طبق قانونی که در سال ١٧٠١ میلادی تصویب شده بود، با پسران بود و دختران تنها در صورتی به تاج و تخت می رسیدند که پادشاه اولاد پسر نداشت.

به عنوان مثال، پدر ملکه الیزابت، تنها دارای دو فرزند دختر بود که دختر بزرگتر او (الیزابت) به سلطنت رسید.

دولت و طرفداران نظام سلطنتی در بریتانیا گفته اند که تغییر قانون پس از ٣١٢ سال اکنون با رفع تبعیض جنسیتی، مساوات را بین دو جنس مرد و زن برقرار کرده است، اما جمهوری خواهان، که در بریتانیا هنوز یک اقلیت محسوب می شوند، می گویند هیچ چیزی برای شهروندان عادی تغییر نکرده است.

سازمان موسوم به "جمهوری" که خواستار جایگزینی سلطنت با رییس جمهوری منتخب است، گفته است که نظام سلطنتی علیه هر کودک پسر یا دختر که در خانواده سلطنتی به دنیا نیامده است، تبعیض روا می دارد بنابراین "بیان این که تغییر قانون برای برقراری مساوات بوده، چیزی کاملا مهمل است."

کانادا، استرالیا، نیوزلند، جامائیکا، باربادوس، باهاما، گرانادا، گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، سن لوسیا، بلیز، سن کیتس و آنتیگوا و باربودا کشورهایی هستند که تحت سلطنت پادشاه یا ملکه انگلیس قرار دارند.

صف جانشینان سلطنت بریتانیا
1- شاهزاده چارلز: (پرنس ولز، ولیعهد بریتانیا)، چارلز بزرگترین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ و ولیعهد بریتانیا است. ولیعهد طبق سنت لقب پرنس ولز می گیرد.

2- شاهزاده ویلیام: (دوک کمبریج)، ویلیام سومین نوه ملکه بریتانیا و فرزند شاهزاده چارلز و دایانا، همسر درگذشته و مشهور او است. ازدواج او و کیت میدلتون توجه بسیاری را در بریتانیا جلب کرد.

3- پسر کیت میدلتون و ویلیام: فرزند کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام ماه ها پیش از به دنیا آمدنش نگاه های بسیاری را به خود جلب کرده است.

4- شاهزاده هری: هری دومین پسر شاهزاده چارلز و دایانا و همچنین چهارمین نوه ملکه بریتانیا است.

5- شاهزاده اندرو: (دوک یورک)، اندرو دومین پسر و سومین فرزند ملکه الیزابت است.

6- شاهزاده بئاتریس: بئاتریس اولین فرزند شاهزاده اندرو و همسر سابقش سارا است.

7- شاهزاده یوجین: یوجین دومین فرزند شاهزاده اندرو و همسر سابقش سارا است.

8- شاهزاده ادوارد: (ارل وسکس)، ادوارد کوچکترین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ است.

9- شاهزاده جیمز: جیمز دومین فرزند شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی است.

10- شاهزاده لوئیز: لوئیز فرزند اول شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی است.

11- شاهزاده "آن": (پرنسس رویال)، "آن" تنها فرزند دختر و دومین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ است.

 

کلید واژه ها: بریتانیا ملکه الیزابت کیت میدلتون


( ۱ )

نظر شما :