نتانیاهو با عقب‌نشینی کامل تا مرزهای 1967 موافق است

۰۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۹ کد : ۱۹۱۹۰۶۴ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نوشته است که وی حاضر است برای راضی کردن فلسطینی ها به مصالحه، با عقب نشینی کامل تا مرزهای 1967 موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به موافقت تشکیلات خودگردان و مقامات اسرائیلی برای از سرگیری مذاکرات سازش، نوشته است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، با عقب نشینی کامل تا مرزهای سال 1967 موافق است.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو با وجود آنکه می داند چنین کاری ممکن است فلسطینی ها را راضی نکند، اما حاضر است به این امر تن دهد. البته اگر فلسطینی ها چنین امری را بپذیرند، نتانیاهو این طرح را به همه پرسی عمومی می گذارد.

منابع نزدیک به نتانیاهو می گویند او مصمم است که با به سرانجام رساندن راهکار دو دولتی، اختیارات خود را به رخ بکشد و ثابت کند که سخنرانی او در سال 2009 که این روش را تنها راه حل مناقشه با فلسطینی ها دانسته بود، تنها یک بلوف نبوده است. وی در آن سخنرانی گفته بود که راهکار دولتی تنها بر اساس مرزهای سال 1967 قابل اجرا است. به عقیده نتانیاهو تنها در این صورت است که ممکن است آوارگان فلسطینی از حق خود برای بازگشت به اسرائیل صرف نظر کنند. و تنها در این صورت است که ممکن است فلسطینی ها اسرائیل را به عنوان کشوری برای یهودیان به رسمیت بشناسند.

مذاکرات سازش از سال 2010 و در پی شهرک سازی های گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی متوقف شد. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته بعد از چند دیدار پیاپی با نتانیاهو و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که دو طرف برای ازسرگیری مذاکرات سازش اعلام آمادگی کرده اند. قرار بود گفت وگوهای اولیه این مذاکرات روز چهارشنبه در واشنگتن انجام شود، اما به دلیل نامعلومی این دیدار به وقت دیگری موکول شد.

کلید واژه ها: فلسطینی ها نتانیاهو


( ۱ )

نظر شما :