ایهود باراک: ایران تنها زبان تهدید را می فهمد

۲۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۱۹۷۸۵ سرخط اخبار

ایهود باراک نخست وزیر و وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با برنامه تلویزیونی " جی پی اس " فرید زکریا در شبکه سی ان ان دلایل تهدیدات مکرر اسراییل علیه برنامه های هسته ای ایران را تشریح کرد.

به گزارش عصر ایران، باراک در این برنامه که یکشنبه شب پخش شد با اشاره به سوال فرید زکریا درباره تهدیدات مکرر اسراییل علیه ایران در دهه گذشته و گفتن این مساله که ایران خط قرمز را رد کرده است، گفت:" همه ما (دولت های سابق اسراییل )در برابر ایران از یک لحن استفاده کرده ایم. همه ما گفته ایم که همه گزینه هابرای مقابله با ایران در روی میز است و ما مصمم به جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای هستیم."

وی  افزود:" حالا با به قدرت رسیدن روحانی همه می گویند خوب است ؛ وی همان فردی است که در سال 2003 تا 2005 برنامه هسته ای ایران را تعلیق کرد ؛ اما باید به یاد داشته باشیم که چرا او دست به چنین کاری زد. او این کار را کرد در زمانی که آمریکایی ها به افغانستان و عراق حمله کردند و ایران می توانست سومین هدف حمله باشد. در واقع تهدید به زور تنها چیزی است که ایرانی ها را متقاعد به انجام کاری می کند.وقتی ما می گوییم مصمم به مقابله با ایران هستیم ؛ در واقع مراد اصلی مان همین است و انتظار داریم دیگران هم مثل ما عمل کنند."

باراک با اشاره به اینکه اگر قرار است با ایران مذاکره شود باید این کار در یک چارچوب زمانی مشخص و دقیق پیش برود ، افزود:" باید به ایرانی ها در پشت درهای بسته یا به آشکار فهمانده شود که گزینه نظامی جدی است و اگر آنها بخواهند از خط قرمز رد شوند ، با گزینه نظامی جلوی این اقدام گرفته می شود.

باراک در پاسخ به این سوال زکریا درباره اینکه آیا حرف های او به این معنی است که در صورت ادامه روند فعلی غنی سازی اورانیوم در ایران و رسیدن میزان ذخائر این کشور به میزانی که خط قرمز اسراییل است ، جنگ قطعی است؟ گفت:"من نمی خواهم در مقابل دوربین ها این مساله را بگویم ؛ اما این مساله ای است که چه زمانی که در قدرت بودم و چه حالا که نیستم می گویم.وقتی ما می گوییم مصمم به جلوگیری از اتمی شدن ایران هستیم ،می دانیم چه می گوییم.

اسراییل در حالی ایران را متهم به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای می کند که رژیم تل آویو خود بدون پیوستن به پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
 

کلید واژه ها: اسراییل ؛


نظر شما :