واکنش تلاویو به گفتگوی تلفنی اشتون و ظریف

۲۸ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۹۲۰۰۹۵ سرخط اخبار

مقامات اسراییل نسبت به ابراز تمایل کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آغاز هر چه سریع تر مذاکرات گروه 1+5 با ایران، ابراز تردید کردند.

به گزارش عصر ایران روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره به نقل از یک مقام ارشد اسراییل نوشت : اسراییل نسبت به ثمر بخش بودن  دور جدید مذاکرات در نهایت شک و تردید است.
این مقام اسراییلی افزود:" هیچ امیدی برای نتیجه بخش بودن گفتگو با ایران وجود ندارد مگر اینکه آنها (ایران) بدانند همزمان با گفتگوها تحریم ها وفشارها نیز افزایش می یابند.

اظهار نظر این مقام اسراییلی که موضعی تقریبا تکراری است در واکنش به گفتگوی تلفنی کاترین اشتون و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جدید ایران برای اعلام تبریک اشتون به ظریف و نیز ابراز تمایل به آغاز هر چه سریع تر گفتگوهای 1+5 و ایران و نیز اشتون و ظریف است.

از زمان پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران امیدها برای حل و فصل مساله هسته ای از طریق رویکرد گفتگوی صریح و سازنده افزایش یافته است و همزمان اسراییل بارها به صراحت اعلام کرده است که تنها راه به نتیجه رسیدن پرونده هسته ای ایران که از نظر تل آویو توقف کامل غنی سازی و ارسال ذخائر اورانیوم غنی شده ایران به خارج است، فشار بیشتر تحریمی و نیز در صورت لزوم استفاده از نیروی نظامی است.

کلید واژه ها: اسراییل اشتون


نظر شما :