گفتگوی تلفنی پوتین با کامرون بر سر سوریه

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۲۰۴۱۲ سرخط اخبار
گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری روسیه با نخست وزیر انگلیس درباره سوریه و جزییات تیراندازی به بازرسان سازمان ملل از زبان سخنگوی دبیر کل این سازمان از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه" روسیاالیوم" اعلام کرد: ولادیمیر پوتین به طور تلفنی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفتگو کرده است.

از سوی دیگر "فرحان حق" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: جزییاتی درباره حادثه تیراندازی به تیم بازرسان بین المللی مامور تحقیق درباره سلاح شیمیایی در سوریه و عامل آن و هویت تک تیرانداز مشخص نشده است.

وی افزود: تیراندازی به خودروی اصلی سبب توقف و غیر قابل استفاده شدن آن گردید.

فرحان ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها برای کمک به پایان دادن به این خشونت و جلوگیری از تکرار آن مساعدت کنند.

وی بیان کرد: ما منتظر فعالیت تیم حقیقت یاب هستیم و از هر گونه پیشداوری پرهیز می کنیم.

فرحان گفت: ما ترجیح می دهیم که جزییات بیشتری درباره تیم حقیقت یاب منتشر نکنیم.اما 10 کارشناسی که برای جمع آوری نمونه رفته بودند به پایگاه بازگشتند

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل افزود: طرفین درگیری متعهد به همکاری با تیم بازرسان شده اند.

وی افزود: اگر به کارگیری سلاح شیمیایی ثابت شود این نقض قوانین بین المللی است.ما به دنبال راهکار دیپلماتیک در سوریه هستیم و دبیر کل سازمان ملل بارها درباره افزایش خشونت هشدار داده است.

از سوی دیگر شبکه العربیه به نقل از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: بازرسان قادر به جمع آوری  ادله لازم هستند هر چند که نیاز به وقت دارند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل بیان کرد: باید گفتگوهایی میان همه گروهها برگزار شود و بان کی مون تلاش گسترده ای را در این راستا به کار گرفته است و با رهبران منطقه ای درباره اوضاع سوریه رایزنی کرده است.

 

کلید واژه ها: دبیر کل سازمان ملل سوریه


نظر شما :