بلوکه شدن بخشی از درآمدهای نفتی در مالزی

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۲۰۴۲۵ سرخط اخبار

عضو کمیسیون انرژی، توضیحاتی درباره درخواست ۲۵ نفر از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت نفت در جریان بلوکه شدن سه هزار میلیارد از وجوه حاصل از فروش این وزارتخانه در یکی از بانک های خارج از کشور را ارائه کرد.

جلیل جعفری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به درخواست 25 نفر از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت نفت در جریان بلوکه شدن سه هزار میلیارد دلار از وجوه حاصل از فروش نفت در یکی از بانک های خارج گفت: درخواست برای این تحقیق و تفحص به حدود 6 ماه پیش باز می گردد که در جریان فروش نفت ایران و میعانات گازی به علت تحریم بانکی ایران از سوی آمریکا وجوه حاصل از فروش این مقدار نفت در یکی از بانک های مالزی بلوکه می شود.

وی افزود: در همین ارتباط فردی که نقش بخش خصوصی را در فروش نفت ایران ایفا می کرد با باز کردن ال سی در یکی از بانکهای مالزی قصد انتقال وجه فوق الذکر را به مبلغ 3000 میلیارد داشت که به دلیل تحریم اعمال شده این وجه در بانک مالزی بلوکه شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که گفته می شود این فرد با وجه مذکور اقدام به خرید بعضی از شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی کرده و در همین ارتباط مسئولانی از سازمان تأمین اجتماعی، وزارت نفت و بانک های داخلی که تضمین هایی را تا زمان دریافت ارز حاصل از فروش نفت به وزارت نفت داده بودند، به کمیسیون فرا خوانده شدند.

جعفری خاطرنشان کرد: ابتدا بنا بود تا این موضوع در جلسات کمیسیون حل و فصل شود اما در نهایت مقرر شد که رأی گیری در خصوص انجام این تحقیق و تفحص در کمیسیون انجام شده و در صورت تصویب این طرح برای رأی گیری نهایی به صحن مجلس ارائه شود.

کلید واژه ها: وزارت نفت


نظر شما :