اسد: در جنگ با متجاوزان پیروز خواهیم شد

۰۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۲۰۵۶۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که کشورش از جنگ با متجاوزان خارجی پیروز بیرون خواهد آمد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی ادعای معارضان سوری به حمله شیمیایی ارتش این کشور به منطقه الغوطه الشرقیه، در حومه دمشق و بالا گرفتن موج تهدیدهای کشورهای غربی حامی معارضان، بحران سوریه وارد مرحله جدید شده و احتمال دخالت نظامی در این کشور قوت گرفته است.

در این همین ارتباط و در راستای جنگ تبلیغاتی گسترده علیه نظام سوریه، در رسانه ها زمزمه های تدارک غرب برای حمله به سوریه به گوش می رسد و با توجه به اینکه مقامات غربی و کاخ سفید و شخص اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که هنوز تصمیمی برای حمله نظامی به سوریه اتخاذ نکرده اند ولی رسانه ها گمانه زنی های ضدونقیضی را در این زمینه مطرح می کنند. در حالی که رسانه ها دیروز گزارش دادند که حمله به سوریه از امروز پنج شنبه به سوریه آغاز می شود و سه روز طول می کشد. شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد که این حمله بیشتر از چند ساعت به طول نمی انجامد.

در مقابل برخی از رسانه ها نیز از تعویق این حمله تا دو هفته آینده خبر می دهند. برخی منابع دیپلماتیک ترک اعلام کردند که این حمله در کمتر از دو هفته آینده انجام نخواهد شد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این باره نوشت که آمریکا و انگلیس که لفاظی های جنگ طلبانه علیه سوریه را تشدید کرده اند تحت فشار قرار گرفته اند تا مداخله در این کشور را به تعویق بیندازند.  بر اساس این گزارش، دولتهای این دو کشور پس از آن که بان کی مون، دبیر کل سازمان مل متحد روز چهارشنبه خواستار اختصاص زمان بیشتر برای انجام بازرسی ها در دمشق شد، تحت فشار قرار گرفته اند تا مداخله نظامی در دمشق را به تأخیر بیندازند.
 

کلید واژه ها: سوریه رسانه رسانه ها


نظر شما :