مخالفت مجدد پاپ با جنگ علیه سوریه

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۸ کد : ۱۹۲۰۸۳۷ سرخط اخبار

پاپ فرانسیس بار دیگر در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن محکوم کردن جنگ در دنیا مخالفت خود را با هرگونه راهکار نظامی برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار پیام "جنگ هرگز، جنگ هرگز"، به هفت زبان زنده دنیا بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه راهکار نظامی برای حل بحران سوریه اعلام کرد.

پاپ فرانسیس پیشتر نیز پیام هایی را با این مضمون در توییتر منتشر کرده و از تمام مردم دنیا خواسته بود که در جهت برقراری صلح و امنیت تمام تلاش خود را به کار بندند.

وی در یکی از پیام هایش پرسشی را مطرح کرد مبنی بر اینکه "تا کی و تا کجا رنج و ویرانی و دردهای ناشی از استفاده از سلاح باید ادامه داشته باشد"؟

پیام های منتشر شده پاپ در صفحه شخصی اش در توییتر به هفت زبان زنده دنیا ترجمه شده و حدود هفت میلیون بازدیدکننده داشت که سه میلیون و 500 هزار اسپانیایی، 2 میلیون و 900 هزار انگلیسی و 86 هزار تن عرب بودند.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه استفاده از سلاح های شیمیایی را در سوریه محکوم کرد و طی پیامی از جامعه جهانی خواست که تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ ها و نیز نجات سوریه به کار بندند.

از سوی دیگر، "مونسنیور ماریو توسو"، دبیر شورای پاپی صلح و عدالت در گفت وگویی از نگرانی مسئولان واتیکان از وقوع "جنگ جهانی" خبر داد.

کلید واژه ها: فرانسیس در توییتر دنیا سوریه توییتر


نظر شما :