روسیه: تحقیقات سازمان ملل درباره سوریه سیاسی و مغرضانه است

۲۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۹۲۱۵۶۶ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از ماهیت سیاسی و مغرضانه تحقیقات سازمان ملل در باره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ناامیده شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو از اینکه رویکرد سازمان ملل و بازرسان این سازمان خیلی گزینشی و ناقص و بدون توجه به شرایط اتخاذ شده بود و بدون برداشتن نمونه از مراکز دیگر مدارک گرد آوری شده، ناامید شده است.

سازمان ملل یک گزارش 38 صفحه ای منتشر کرد که در آن استفاده از سلاح شیمیایی در 21 آگوست در حومه دمشق تایید شده بود. بازرسان اجازه نداشتند گروهی را مسئول این حمله اعلام کنند و مدارکی که آنها ارائه کرده اند منجر به تفسیرهای متضادی شده است.

ریابکوف همچنین افزود: دولت سوریه مدارک جدیدی به روسیه ارائه کرده است که نشان می دهد سلاح شیمیایی توسط گروه های مسلح مخالف استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: این مدارک حقیقی هستند و به تازگی به دست ما رسیده است و ما نیاز داریم که این مدارک را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ریابکوف همچنین خاطر نشان کرد که دور اول مذاکرات با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در دمشق سازنده بود و امیدواریم که بحث مثبت و سازنده ای روز چهارشنبه(امروز) داشته باشیم.

معاون وزیر خارجه روسیه اوایل روز گذشته (سه شنبه) برای دیدار و گفت وگو با ولید معلم وارد سوریه شده است.

کلید واژه ها: مدارک روسیه


نظر شما :