آغاز مجدد همکاری‌های اقتصادی و صنعتی ایران و ایتالیا

۳۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۲۱۷۲۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، لوکا جان سانتی شامگاه شنبه در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: ایتالیا جزو نخستین کشورهایی بود که تغییرهای به وجود آمده را پذیرفت و ما خیلی امیدواریم با دولت یک فاز جدید به وجود بیاید.

وی افزود: ما دو روز بعد از انتخابات ایران در بعد سیاسی جزو نخستین کشورهایی بودیم که معاون وزیر امور خارجه ما به ایران سفر کرد.

سفیر ایتالیا در ایران بیان داشت: وزیر امور خارجه ایران و ایتالیا در سه روز آینده در نیویورک با یکدیگر ملاقات دارند و برنامه داریم یک سری دیدارها در تهران بین 2 دولت انجام شود و ما از این فاز جدیدی که در ایران به وجود آمده است حمایت می کنیم.

لوکا جان سانتی گفت: امیدواریم ملاقاتی که در نیویورک انجام می گیرد راه حلی برای برنامه هسته ای ایران باز شود و ایتالیا جزو کشورهایی است که به عنوان میانجی عمل می کند.

وی عنوان کرد: دنبال این هستیم که بتوانیم در عمل ثابت کنیم که برنامه هسته ای ایران یک برنامه صلح آمیز است، خیلی مهم است که دو طرف با هم گفت وگو داشته باشند زیرا هر چه گفت وگو بیشتر باشد، همدیگر را بهتر درک می کنند.

سفیر ایتالیا در ایران افزود: در دنیای  اقتصادی و صنعتی ایتالیایی ها می خواهند، با ایران همکاری کنند و همکاری های که قطع شده را دوباره از نو آغاز کنند و اگر شرایط به ما این اجازه را دهد، این همکاری دوباره آغاز می شود و ما امیدواریم این تفاهم انجام گیرد.

به گزارش فارس، سفیر ایتالیا که به همراه خانواده و جمعی دیگر از کارکنان سفارت ایتالیا به کرمان سفر کرده از شهر بم به ویژه ارگ جدید، ماهان و کرمان بازدید کرد و در پایان این دیدار سفیر ایتالیا به تهران بازگشت.

کلید واژه ها: ایتالیا کرمان


نظر شما :