از موقعیت منطقه‌ای خود در مذاکرات استفاده ‌کنیم

۲۲ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۲۲۸۷۸ سرخط اخبار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آغاز مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم گفت: اکنون ایران تبدیل به قدرت منطقه ای شده است و ما باید از این موقعیت استفاده کنیم.

به گزارش فارس، محسن رضایی امشب در یادواره شهدای روستای النگ از توابع شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان اظهار داشت: ایران به برکت خون شهدا و ازخودگذشتگی جانبازان و ایثارگران و همراهی مردم به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است.

وی افزود: بدون ایران هیچ مشکلی در منطقه حل نمی شود و ما حضور فعال و مؤثر در منطقه و در رأس مشکلات آن داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان از موضع ضعف و عقب نشینی مذاکره نمی کنیم و در این مذاکرات به دنبال منافع ملی خود هستیم.

رضایی تأکید کرد: تحریم های ناعادلانه و ناجوانمردانه اقتصادی علیه ملت ایران باید برداشته و سلاح های شیمیایی و میکروبی در هر نقطه ای از جهان نابود شود.

به گفته وی، ایران در میز مذاکرات حرف های اساسی دارد که آن را باید با قدرت و قوت بیان کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما تبدیل به قدرت منطقه ای شده ایم و باید از این موقعیت استفاده کنیم.

رضایی با انتقاد از کسانی که مذاکرات را به معنای سیاست همدستی با آمریکا و یا نشانه ضعف دانسته اند، تأکید کرد: در این مذاکرات نه سیاست همدستی با آمریکا و نه ضعف مطرح است بلکه ایران به حدی از قدرت منطقه ای رسیده که می تواند از حقوق مسلم و غیرقابل انکار ملت خود دفاع کند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این دوران استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مورد حمله دشمن واقع شدند و حدود سه میلیون جمعیت کشور از این استان ها آواره شدند.

وی افزود: به لطف الهی و با ازخودگذشتگی شهدا و جانبازان همه این استان ها آزاد شدند و حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کار شهدا تنها آزاد کردن این استان ها نبود بلکه آنها با تقدیم جان ارزشمند خود قدرت بازدارندگی برای ایران اسلامی ایجاد کردند.

رضایی افزود: بعد از جنگ تحمیلی ایران سه بار در آستانه حمله نظامی قرار گرفت که یک بار توسط آمریکا در زمان جروج بوش پسر و دو بار دیگر توسط اسرائیل بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا گفت: هدف از برگزاری این یادواره ها این است که در مسیر شهدا قرار بگیریم و همواره در این مسیر زندگی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در راه شهدا اسلام ناب محمدی صداقت، اخلاص، همکاری و اخلاق وجود دارد.

رضایی از علمای اسلام خواست تا فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ صرفه جویی و فرهنگ کار و تلاش را در کشور تبلیغ کنند.

به گفته وی در دوره تحریم باید به تولید ثروت توجه ویژه ای شود چرا که این کار در چنین برهه حساسی یک عبادت و جهاد بزرگ محسوب می شود.

کلید واژه ها: تشخیص مصلحت نظام قدرت منطقه ای


نظر شما :