درخواست وزیر اسرائیلی از کانادا درباره ایران

۳۰ مهر ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۲۳۲۹۳ سرخط اخبار

وزیر اطلاعات اسرائیل از نخست وزیر کانادا خواست از نفوذ خود بر کشورهای متحدش برای جلوگیری از لغو تحریم ها علیه ایران بهره بگیرد، پیش از اینکه برنامه هسته ای این کشور به نقطه غیرقابل بازگشت برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «یووال استینیتز» در سفر خود به آمریکای شمالی؛ جایی که قرار بود با مقامات کانادایی و آمریکایی دیدار کند، به استفان هارپر گفت: ظرفیت غنی سازی ایران باید متوقف شود و اعمال فشار تنها راه برای دست یافتن به این موضوع است.

وی افزود: جهان باید به آنها بگوید، اگر می خواهید به پروژه نظامی هسته ای خود ادامه دهید، اقتصاد ایران را نابود خواهید کرد و خود را در برابر حمله نظامی قرار می دهید.

استینیتز در ادامه ادعاهای خود گفت: هر چقدر فشار بیشتر باشد، شانس موفقیت بیشتر خواهد بود. این موثرترین ابزار و در واقع، تنها ابزار است.

وزیر اطلاعات اسرائیل همچنین در گفت وگو با روزنامه «گلوب اند میل» گفت: کانادا بسیار تاثیرگذار است و می تواند از نفوذ خود در اروپا، چین، آمریکا، روسیه و جاهای دیگر استفاده کند. این بسیار مهم است.

وی در ادامه مدعی شد: اسرائیل، دموکرات، قابل اعتماد و قابل اتکاست و این ایران است که موجودیت اسرائیل را تهدید می کند نه ما.

یووال استینیتز گفت: ایران بدون توجه به فشارها، در تلاش است اقتصاد و برنامه هسته ای خود، هر دو را نجات دهد و کشورهای غربی نباید اجازه چنین کاری را به آن بدهند. راه سوم یا راه میانه ای وجود ندارد.

وی همچنین با جان برد، وزیر خارجه کانادا نیز دیدار کرد و قرار است امروز نیز با مقامات آمریکایی دیداری داشته باشد.


نظر شما :