موساد عامل حمله سایبری به کاخ الیزه بود

۰۴ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۹۲۳۴۷۲ سرخط اخبار

اسنادی که «ادوارد اسنودن» افشا کرده، نشان می دهد احتمالاً سرویس های اطلاعاتی اسرائیل از جمله موساد، عامل حمله سایبری ماه می ۲۰۱۲ به کاخ الیزه بوده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، اسناد محرمانه سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به دست روزنامه «لوموند» رسیده، نشان می دهد که اسرائیل احتمالا در سال 2012 تلاش کرده با نفوذ به خطوط ارتباطی رئیس جمهور سابق فرانسه از وی جاسوسی کند.

بنا بر این گزارش، فرانسه در ابتدا آمریکا را مسئول حمله سایبری ماه می 2012 به کاخ الیزه می دانسته است. اما آژانس امنیت ملی آمریکا دست داشتن در این حمله را رد کرده، ولی به صورت ضمنی اعلام کرده که احتمالا اسرائیل مسئول این حمله بوده است.

این حمله سایبری در هفته های آخر ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه صورت گرفته است.

اسنادی که بخشی از آن را «لوموند» منتشر کرده، مربوط به یادداشت هایی است که قرار بوده آژانس امنیت ملی آمریکا به نیروهای اطلاعاتی فرانسه ارائه دهد. این یادداشت ها را «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی که در چند وقت گذشته دردسرهای زیادی برای واشنگتن به بار آورده، در اختیار لوموند قرار داده است.

این اسناد نشان می دهد واحد مسئول حملات سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا (عملیات های دسترسی دلخواه) دست داشتن در این حمله را رد کرده است. سرویس های اطلاعاتی دیگر متحدان فرانسه از جمله استرالیا، بریتانیا، کانادا و نیوزلند هم اعلام کرده اند که این حمله ربطی به آن ها نداشته است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: واحد عملیات های دسترسی دلخواه به عمد از موساد یا واحد اطلاعات سایبری اسرائیل در مورد این حمله سوال نکرده، چراکه فرانسه در عملیات های مشترک ما هدفی مشروع به حساب نمی آید.

لوموند این بخش از یادداشت را اشاره تلویحی آژانس امنیت ملی آمریکا به دست داشتن سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در حمله سایبری به کاخ الیزه دانسته است.

کلید واژه ها: فرانسه آژانس امنیت ملی آمریکا


نظر شما :