عراقچی فردا صبح به اتریش می‌رود

۰۵ آبان ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۷ کد : ۱۹۲۳۵۳۶ سرخط اخبار

عراقچی به منظور دیدار و گفت وگو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفری یک روزه صبح فردا (دوشنبه) راهی وین می شود و با آمانو درباره ادامه همکاری ها و ارائه رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان صبح فردا (دوشنبه) به منظور دیدار و گفت وگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین می رود.

قرار است عراقچی ساعت 13 به وقت محلی در مقر آژانس با آمانو دیدار کند و پس از آن دوازدهمین دور مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره گفت وگوهایش با آمانو گفت: این گفت وگوها در خصوص ادامه همکاری ها با آژانس و ارائه رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهامات و سوالات فیمابین ایران و آژانس است.

عراقچی همچنین خاطرنشان کرد: در این گفت وگوها درباره آخرین وضعیت مذاکرات با ١+٥ نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان) در وین برگزار و حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم هفت نفره کارشناسی ایران را برعهده دارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این باره گفت که کارشناسانی از وزارتخانه های نفت، تجارت و صنایع، و راه و مسکن به اضافه بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی کشورمان هیئت را همراهی می کنند.

براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 (آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم های عملی تشکیل جلسه دهند.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفته بود که مذاکرات کارشناسان با فاصله زمانی قبل از مذاکرات بعدی ژنو برگزار و نتایج گفت وگوهای کارشناسان به طور منظم و دقیق به مقامات عالی رتبه کشور منتقل و پس از آن نشست ژنو برگزار خواهد شد. افخم با بیان اینکه یک گروه کارشناسی، علمی و تحریم پیش بینی شده، عنوان کرد: تماس و مذاکره با نهادها و مراجع رسمی مسئول این امور آغاز شده که کارشناسان در بحث بیمه، بانک و تحریم در تیم حضور داشته باشند که با تعیین زمان دقیق و مکان مذاکرات، اسامی گروه کارشناسی در صورت لزوم اعلام می شود.

کلید واژه ها: آمانو کارشناسی


نظر شما :