خسارت ۱۰۰ میلیاردی به سوریه تا کنون

۲۳ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۲۴۴۹۳ سرخط اخبار
معاون سابق نخست وزیر سوریه با بیان اینکه تا کنون حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار به سوریه و زیر ساخت های آن خسارت وارد شده است، تنها راه حل بحران سوریه را راهکار مسالمت آمیز دانست که اکثریت مردم سوریه هم خواهان آن هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، قدری جمیل  خاطر نشان کرد اگر اوضاع سوریه تا شش ماه دیگر به همین شکل ادامه یاید، آیا سوریه ای که ما می شناسیم، وجود خواهد داشت.

معاون برکنار شده نخست وزیر سوریه گفت فاجعه تنها انسان ها را در بر نمی گیرد، بلکه غیر انسان ها را هم هدف قرار داده است.بیش از 50 درصد زیر ساخت های سوریه و منازلی در برخی مناطق به طور کامل تخریب شده است و به همین سبب هیچ کس نمی تواند حجم فاجعه ای را که بر ملت سوریه وارد شده است، ارزیابی کند.

قدری جمیل خاطر نشان کرد مساله سوریه دیگر بحران سیاسی نیست بلکه یک فاجعه انسانی است و به همین سبب سیاستمداران باید به مسئولیت خود در قبال ملت سوریه عمل کنند و هر کس در این فاجعه مشارکت کند، تاریخ هرگز او را نخواهد بخشید.

قدری جمیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اظهار داشت حداقل خسارت های وارده به سوریه، 100 میلیارد دلار است که این میزان افزایش خواهد یافت.

وی افزود بازسازی سوریه به سال ها نیاز دارد و هر روزی که می گذرد، روزانه 200 نفر در آن کشته می شود.

جمیل اظهار داشت بهترین راه برای خروج از این بحران، فرمول نه غالب و نه مغلوب و آشتی و مسامحه است و جامعه بین المللی اکنون بیشتر از گذشته اوضاع سوریه را  درک می کند.

وی افزود 90 درصد ملت سوریه نه خود را مخالف و نه موافق می داند بلکه خواهان حل بحران و زندگی در صلح و امنیت است و آنچه ملت سوریه می خواهد باید برای مسئولان الزام آور باشد.

معاون سابق نخست وزیر سوریه تاکید کرد تنها راه حل بحران سوریه، راهکار سیاسی است و اگر کسی با این راه حل مخالف است، به ما بگوید راه خروج از بحران چیست؟
جمیل خاطر نشان کرد حل بحران سوریه هرگز از راه نظامی امکان ندارد.

وی گفت شمارش معکوس برای کنفرانس ژنو دو عملا آغاز شده است و هر کس خواهان شرکت در این کنفرانس نیست، باید بگوید چه می خواهد؟

 

کلید واژه ها: فاجعه ملت سوریه


نظر شما :