آمریکا: ایران هیچ نقشی در حوادث بحرین نداشته است

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۹۲۴۸۱۴ سرخط اخبار

جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: ایران هیچ نقشی در حوادث بحرین نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، «باربارا لیف» جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ضمن رد هرگونه ارتباط ایران با حوادث بحرین گفت: برخی از اقدامات بحرین باعث ایجاد مانع در مسیر گفت و گوها شده است که از جمله آنها تعقیب تعدادی از رهبران جمعیت معارض الوفاق و ایجاد محدودیت برای دیدار دیپلمات ها با معارضان بحرین است.

باربارا لیف روز گذشته در کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا در یک جلسه استماع در مورد یمن و بحرین با حضور نمایند گان کنگره این سخنان را بیان می کرد.

لیف تاکید کرد که حکومت بحرین پیشرفت اندکی در اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب داشته است ولی هنوز تعداد زیادی از توصیه های کمیته حقیقت اجرا نشده است.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین دو سال پیش دستور تشکیل کمیته حقیقت یاب را برای بررسی قانون شکنی های انقلاب این کشور صادر کرد و «شریف بسیونی» ریاست آن را بر عهده گرفت.

به گفته تعدادی از حاضران در این جلسه لیف هرگونه ارتباط ایران را با حوادث بحرین رد کرد.

وی افزود که هنوز موارد زیادی وجود دارد که حکومت بحرین آنها را اجرا نکرده است که از جمله آنها مجازات قانون شکنی های پلیس و آزادی بیان و تحریک طائفه ای رسانه های این کشور است.

لیف تاکید کرده است که واشنگتن معارضان بحرین را دعوت کرده تا دوباره به میز گفت وگوها برگردند و همچنین از حکومت بحرین خواسته است که گام های ملموسی برای بهبود فضای گفت وگوها بردارد.

وی در پاسخ به  سوالی درباره نقش ولی عهد در بحرین گفت: «ما باید منتظر باشیم و ببینیم که ولی عهد چه کاری می تواند انجام دهد ولی درخواست این است که تغییری گسترده در کشور اتفاق بیفتد و نه در رفتار یک شخص خاص.»

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :