سیف الاسلام قذافی در دادگاه حاضر شد

۲۱ آذر ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۳ کد : ۱۹۲۵۹۳۷ سرخط اخبار

وکیل سیف الاسلام قذافی پسر دیکتاتور سابق لیبی اعلام کرد، موکلش امروز پنج شنبه در دادگاهی در شهر زینتان در غرب لیبی حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اتهام اصلی سیف الاسلام قذافی تهدید امنیت ملی لیبی بوده است. وکیل مدافع سیف الاسلام قذافی تاکید کرد، جلسه استماع این دادگاه تنها 5 دقیقه به طول انجامیده و نشست بعدی دادگاه نیز به 27 فوریه موکول شده است. عدم حضور سایر متهمان این پرونده در دادگاه علت اصلی پایان یافتن سریع این جلسه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش وکیل سیف الاسلام قذافی تصریح کرد، وضعیت سلامتی موکلش در جریان جلسه استماع دادگاه خوب بوده است. 24 اکتبر امسال دادگاهی در طرابلس سیف الاسلام و 30 نفر دیگر از مشاوران و نزدیکان معمر قذافی را به حملات خشونت بار بر ضد قیام مردمی سال 2011 میلادی متهم کرده است.

شبه  نظامیان زینتان حاضر به تحویل سیف الاسلام به مقام های مرکزی دولت لیبی نیستند. دادستان کل لیبی خواستار استرداد وی شده است. دادگاه کیفری بین المللی نیز سیف الاسلام قذافی را به اتهام جنایات جنگی و جنایت بر ضد بشریت تحت تعقیب قرار داده است.دادگاه بین المللی کیفری در ماه می با درخواست طرابلس برای محاکمه سیف الاسلام در خاک لیبی مخالفت کرده است. دادگاه بین المللی کیفری نسبت به محاکمه عادلانه وی در لیبی شک و تردید دارد.

با گذشت بیش از دو سال از سرنگونی رژیم قذافی در لیبی این کشور هنوز با چالش های سیاسی و امنیتی زیادی روبرو است و شبه نظامیان مسلح هنوز کنترل بخش های زیادی از این کشور را در اختیار دارند. برخی تحلیلگران نسبت به تبدیل شدن لیبی به یک سومالی دیگر هشدار می دهند.

کلید واژه ها: قذافی سیف الاسلام قذافی


نظر شما :