مذاکره کننده هسته‌ای آلمان وزیر خارجه شد

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۲ کد : ۱۹۲۶۱۸۷ سرخط اخبار

مذاکره کننده هسته ای آلمان در گروه 1+5 از امروز کار خود را در دولت ژرمن ها به عنوان وزیر خارجه آغاز کرد.

به گزارش فرارو، دولت جدید آلمان با اعلام اعضای جدید، کار خود را به طور رسمی از امروز آغاز کرد. در میان این اعضای کابینه جدید نام «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه سابق ژرمن ها به عنوان وزیر خارجه دولت جدید آنگلامرکل و جایگزین گیدو وستروله به چشم می خورد.

با توافق احزاب سوسیال دمکرات و دمکرات مسیحی آلمان برای تکشیل دولت ائتلافی، شش وزارتخانه کابینه "آنگلا مرکل" به "فرانک والتر اشتاین مایر" و هم حزبی هایش تعلق گرفت.

طبق توافق به دست آمده بین "زیگمار گابریل" رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) و "آنگلا مرکل" رئیس اتحادیه احزاب مسیحی این کشور (CDU/CSU) دولت ائتلافی آلمان با اختصاص شش وزارتخانه به SPD تشکیل شد.

«فرانک والتر اشتاین مایر» 57 ساله در سال های ائتلاف موسوم به قرمز- سبز رئیس دفتر صدراعظم در دولت ائتلافی «گرهارد شرودر» بود.

سپس در زمان ائتلاف بزرگ (SPD-CDU) وزیر خارجه آلمان شد. اشتاین مایر شخصیتی مردمی و شوخ طبع دارد. در دولت ائتلافی جدید آلمان رهبر فراکسیون سوسیال دمکراتها در پارلمان این کشور (بوندستاگ) به وزارت خارجه می رود. وی پیشتر در سال های 2005 تا 2009 نیز وزیر خارجه آلمان بود.

اشتاین مایر تا پیش از این نماینده آلمان در گروه 1+5 برای مذاکرات هسته ای با ایران بود.

کلید واژه ها: آلمان دولت ائتلافی


نظر شما :