خشم اسرائیل از حمایت جهانی برای قطعنامه پیشنهادی ایران

۲۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۲۶۲۷۰ سرخط اخبار

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به اتهام های بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی به قطعنامه پیشنهادی ایران در خصوص مبارزه با افراطی گرایی و خشونت که با رای قاطع اعضا مجمع عمومی به تصویب رسید، اظهارداشت اتهام پراکنی صهونیست ها ناشی از خشم و عصبانیت آنها از انزوا در مجامع بین المللی است. 
 
به گزارش ایرنا از مقر اصلی سازمان ملل در جریان رای گیری برای پیشنهادهای دکتر روحانی برای مبارزه با افراطی گرایی در جهان که مورد استقبال و حمایت نمایندگان بیش از 190 کشور قرار گرفت، به اظهارات بی اساس و اتهام پراکنی نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ گفت. 
 
محمد خزاعی اظهارات نماینده رژیم اسرائیل که ایران را یکی از کشور های حامی خشونت و تندروی خواند، گفت : عصبانیت رژیم اسرائیل از حمایت قاطع از این قطعنامه طبیعی است چرا که در آن مبارزه با تمام شیوه هایی که مشخصه این رژیم می باشد، خواسته شده است. 
 
وی تاکید کرد دلیل قرائت چنین بیانیه مملو از نفرتی که نماینده رژیم اسرائیل قرائت کرد، کاملا آشکار است. 
 
سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد دلیل نفرت و عصبانیت این است که در قطعنامه پیشنهادی ایران خواستار مقابله با خشونت و تند روی وخواهان اشاعه میانه روی و تعادل شده است. 
 
خزاعی با اشاره به حمایت کامل و گسترده همه کشور ها از این قطعنامه گفت : چنین حمایت قاطعی به طور طبیعی به مزاق رژیم خشونت گرای اسرائیل و نمایندگان آن خوش نمی آید، چرا که این قطعنامه خواهان مبارزه با همه خصلت ها و عملکرد هایی است که مشخصه های بارز این رژیم اشغال گر است 
 
وی افزود: این شخص نمایندگی رژیمی را به برعهده دارد که سرزمین های دیگران را اشغال می کند و مردم دیگری را در آن سرزمین ها اسکان می دهد و ساکنان زجر کشیده سرزمین های اشغالی را به محاصره کامل در می آورد. 
 
نماینده دائم ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد چنین سیاست های خشونت آمیز و افراط گرایانه همه ضوابط و مقررات بین المللی را نقض می کند. 
 
خزاعی تاکید کرد که محاصره سرزمین هایی که به زور مورد اشغال قرار گرفته اند و محروم کردن ساکنان این سرزمین ها از ابتدایی ترین حقوق انسانی، سیاستی است که همه مردم جهان آشکارا با آن مخالف هستند. 
 
بعد از حدود دو ماه از نخستین حضور دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و سخنرانی در جمع نمایندگان بیش از 190 کشور جهان، پیشنهادات وی برای مبارزه با خشونت و افراط گرایی در قالب قطعنامه مجمع عمومی با رای قاطع اعضا به تصویب رسید. 
 
روز سه شنبه به وقت محلی پیشنهادهای دکتر روحانی که توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برای تصویب به صحن مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شده بود، بعد از تشریح این پیشنهادها توسط نماینده دائم ایران در سازمان ملل، سفرا و نمایندگان بسیاری از کشورهای جهان در حمایت و تایید این پیشنهادات سخنرانی کردند و خواستار تصویب آن به عنوان راهکارهای عملی برای مقابله با خشونت و افراط گرایی در جهان شدند.

کلید واژه ها: نماینده رژیم


نظر شما :