حماس: هرگز ارتباط با اخوان‌المسلمین را قطع نمی‌کنیم

۰۸ دی ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۹۲۶۶۹۸ سرخط اخبار

رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن تاکید بر حفظ ارتباط خود با جنبش اخوان المسلمین رفتار مصر با اخوانی ها را بدتر از رفتار با گروه های تروریستی توصیف کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، حماس دعوت برخی گروه های فلسطینی سازمان آزادی بخش فلسطین برای قطع ارتباط با اخوان المسلمین مصر را رد کرد.

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات برخی گروه های فلسطینی سازمان آزادی بخش درباره درخواست از حماس برای دست کشیدن از ایدئولوژی اسلامی خود «باج خواهی سیاسی» به قیمت آسیب زدن به منافع ملی است.

ابوزهری افزود: اگر این گروه ها ذره ای اعتبار داشتند باید حمایت ها و همکاری های امنیتی خود را با اشغالگران متوقف می کردند.

جمال محیسن عضو کمیته مرکزی فتح به رادیو محلی رام الله درباره پیامدهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی ارتباط حماس با اخوان المسلمین هشدار داده و گفت که حماس باید منافع فلسطین را به منافع حزبی ترجیح بدهد و با دوری کردن از اخوان المسلمین به جنبش آزاد ملی فلسطینی تبدیل شود.

برخی گروه های فلسطینی از حماس خواستند ارتباط خود را با اخوان المسلمین قطع کند و منافع ملی فلسطین را بر منافع حزبی خود ترجیح دهد.

رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از حماس خواستند تا با دوری کردن از اخوان المسلمین، خود را جنبش ملی فلسطینی معرفی کند.

این خواسته فلسطینیها پس از آنکه دولت مصر جنبش اخوان المسلمین را تروریستی خواند، مطرح شده است.

از سوی دیگر محمود الزهار یکی از رهبران حماس، رفتار مصر با اخوان المسلمین را بدتر از رفتار با گروه های تروریستی خواند.

الزهار در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر مصر حماس را جنبشی تروریستی اعلام کند واکنش شما چیست؟ گفت: چنین تصمیماتی شرایط را عوض نمی کند، اگر مصر به همه جهان اسلام و عرب هم بگوید حماس جنبش تروریستی است هیچ کس گفته مصر را تایید نمی کنند.

رهبر حماس تاکید کرد که این جنبش هیچگاه اخوان المسلمین را گروه تروریستی نمی داند و تروریستی خواندن اخوان یک تصمیم قضایی نبود بلکه تصمیمی گروه هایی بود که علیه نتایج انتخابات مصر کودتا کرده اند.

الزهار گفت: گروهی ساده لوح و نادان حتی فرق اخوان المسلمین مصر با سازمان جهانی اخوان المسلمین را نمی دانند، آیا می توان بر اساس این تصمیم مثلا اخوان المسلمین در اندونزی را هم تروریست خواند آیا می خواهند مصر را با همه دنیا درگیر کنند، کودتاگران در مصر در پی صدور بحران خود به خارج از مصر به ویژه به نوار غزه هستند.

دولت جدید مصر پس از اعلام نام اخوان المسلمین به عنوان گروهی تروریستی، اعلام کرد هنوز حماس را در فهرست تروریسم جای نداده است اما این موضوع را بررسی خواهد کرد.

کلید واژه ها: مصر اخوان المسلمین حماس


نظر شما :