پیشنهاد عباس به تل‌آویو

۰۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۲۷۹۷۱ سرخط اخبار

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارائه طرحی جدید برای حل و فصل درگیری ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این پیشنهاد فرصتی نادر برای تل آویو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با نماینده موسسه امنیت ملی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که اسرائیلی ها و فلسطینی ها دوره گذار سه ساله ای را تا زمان رسیدن به توافق دائمی آغاز کنند و ناتو نیز بر اجرای این توافق نظارت داشته باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد به راهکار تشکیل دو کشور که بر اساس آن دو کشور با امنیت و ثبات در کنار یکدیگر در مرزهای 1967 تشکیل می شود، پایبند است.

وی هشدار داد: فرصت دستیابی به توافق پس از تلاش های جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تکرار نخواهد شد.

محمود عباس در خصوص موضع حماس در قبال هر توافقی با طرف اسرائیلی نیز گفت: توافق رسمی و مکتوبی میان ما و حماس وجود دارد که حماس بر اساس آن با مذاکراتی که هدفش تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 باشد و با مقاومت مردمی مسالمت آمیز همراه باشد ، موافق است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص مساله امنیتی گفت: مشغله اصلی دستگاه های امنیتی فلسطین این است که هیچ کس نه در اسرائیل و نه در فلسطین نتواند سلاح در دست گرفته و از آن استفاده کند. هر آنچه که دستگاه های امنیتی فلسطینی انجام می دهند، با همکاری کامل با دستگاه های امنیتی اسرائیلی و آمریکایی صورت می گیرد.

وی بر جایگاه قدس در چارچوب مذاکرات برای توافق دائمی تاکید و اعلام کرد: قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین می شود و درهای این شهر به روی پیروان تمامی ادیان باز خواهد بود.

محمود عباس با بیان اینکه فلسطینی ها و نه اسرائیلی ها بر مرزها نظارت خواهند داشت، در خصوص مساله آوارگان فلسطینی تاکید کرد: این مساله باید در راستای طرح صلح عربی حل و فصل شود که بر آن بر حل و فصل عادلانه با اسرائیل بر اساس قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل تاکید شده است.

وی خطاب به مسئولان رژیم صهیونیستی عنوان داشت: این پیشنهاد فرصتی برای شما است و ما نماینده تمام مردم خود هستیم و خواهان امضای معاهده صلحی هستیم که طبیعتا به همه پرسی مردمی گذاشته می شود.

محمود عباس تصریح کرد: فرصت صلح احتمالا تکرار نمی شود و اسرائیل به خوبی می داند که با شکست صلح به انزوای بین المللی دچار می شود و این توافق باعث می شود که 57 کشور عربی و اسلامی کشور اسرائیل را به رسمیت بشناسند و این مساله همراه با برقراری روابط دیپلماتیک میان همه این کشورها با اسرائیل خواهد بود.

کلید واژه ها: عباس تشکیلات خودگردان فلسطین


نظر شما :