پرچم بر فراز سفارت ایران در لندن بر افراشته شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۲:۲۸ کد : ۱۹۲۸۹۹۸ سرخط اخبار

346152_908.jpgوضعیت حفاظت منافع در روابط دو جانبه ایران و انگلیس پس از حدود دو سال روز پنجشنبه پایان یافت و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز سفارت کشورمان در لندن برافراشته شد.

به گزارش ایرنا، ایران و انگلیس در پی مذاکرات و توافقات به عمل آمده، از اول اسفند ماه رسما به وضعیت حفاظت منافع پایان دادند و از این پس به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیر مقیم خود روابط دو جانبه را دنبال می کنند.

در مراسمی که به همین مناسبت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه کنزینگتون لندن برگزار شد، ˈمحمد حسن حبیب الله زادهˈ کاردار غیرمقیم ایران، مسئولان سفارت عمان، حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مزکر اسلامی انگلیس و تعدادی از مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در لندن حضور داشتند.

کاردار کشورمان در لندن با ابراز خرسندی از برقراری روابط مستقیم میان ایران و انگلیس، از دولت عمان و مسئولان سفارت آن کشور در لندن که طی حدود دو سال گذشته مسئولیت حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشتند، قدردانی کرد.

آقای حبیب الله زاده ابراز امیدواری کرد که با این تحول، خدمات کنسولی که هم اکنون به هموطنان ایرانی مقیم انگلیس ارائه می شود، از نظر کمی و کیفی ارتقاء یابد.

در پی تعطیلی سفارتخانه های ایران و انگلیس در اواخر پاییز سال 1390، دو کشور عمان و سوئد به ترتیب به عنوان حافظان منافع ایران و انگلیس در پایتخت های دو کشور ایفای نقش می کردند.

در پی دیدار ها و گفت وگوهای متعدد مقامات ایران و انگلیس طی سه ماه گذشته در سطوح مختلف و در چارچوب پیشبرد و بهبود گام به گام روابط، دو کشور توافق کردند که از این پس روابط دوجانبه خود را به جای این که از طریق کشور های ثالث پی گیری کنند به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیر مقیم دنبال کنند.

کاردار غیرمقیم جمهوری اسلامی ایران که در هفته جاری و در راس هیاتی به لندن سفر کرده است، همچنین رایزنی های لازم را با مقامات انگلیسی برای بهبود وضعیت ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی مقیم این کشور انجام خواهد داد.

از ابتدای سال جاری بخشی از خدمات کنسولی در لندن به ایرانیان مقیم انگلیس ارائه می شود که در نظر است این خدمات در آینده نزدیک تکمیل شود.

کاردار غیرمقیم ایران در مدت حضور خود در لندن همچنین در خصوص مسائل مربوط به روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس با مقامات وزارت خارجه این کشور، تعدادی از نمایندگان پارلمان و دیگر سازمان های ذیربط ملاقات و رایزنی می کند.

این دومین سفر آقای حبیب الله زاده به انگلیس به عنوان کاردار غیرمقیم است. وی اواخر آذرماه امسال نیز در سفری کوتاه به لندن با مقامات وزارت خارجه انگلیس دیدار و از اماکن و ساختمان های دیپلماتیک کشورمان بازدید کرد.

گفتنی است از سوی دولت انگلیس ˈآجی شارماˈ به عنوان کاردار غیرمقیم این کشور در تهران منصوب شده است. 

کلید واژه ها: ایران و انگلیس


نظر شما :