مسافر ایرانی هواپیمای مالزی تروریست نبوده است

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۲۹۹۳۴ سرخط اخبار

از شب گذشته و با طرح این ادعای ارتباط یک ایرانی با موضوع هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، بار دیگر جو رسانه ای سنگینی علیه ایران شکل گرفته و به ویژه رسانه های اسرائیلی روند جدیدی از اتهام زنی به ایران را آغاز کردند. اما در تازه ترین تحول، مقامات مالزیایی تأکید کرده اند که این ماجرا هیچ ارتباطی به «اقدامات تروریستی» ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «هافینگتون پست»، مقامات مالزیایی هویت یک مسافر ایرانی 19 ساله را مورد شناسایی قرار داده اند که با یک پاسپورت سرقت شده، سوار هواپیمایی ناپدید شده خطوط هوایی مالزی شده است. به گفته این مقامات، این فرد احتمالاً سعی داشته به آلمان مهاجرت کند.

با این حال، «تان سری خالد تان سری»، رئیس پلیس مالزی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کوالالامپور تأکید کرده که این جوان ایرانی، هیچ گونه ارتباطی با گروه های تروریستی نداشته است. وی تصویری از این فرد را نیز در مقابل رسانه ها به نمایش گذاشته است.

به گفته وی، دومین مسافری که با پاسپورت جعلی در پرواز مذکور حضور داشته، هنوز شناسایی نشده است. این مقام مالزیایی همچنین برخی گزارش ها مبنی بر اینکه پنج نفر از مسافران اندکی پیش از پرواز از سوار شدن به هواپیما منصرف شده اند را تکذیب کرده است.

در همین حال، اخبار حاکی از آن است که دولت چین، 10 ماهواره خود را برای پیدا کردن مکان سقوط احتمالی هواپیمای مذکور به کار گرفته است. با این وجود، هنوز کوچکترین نشانه ای از این هواپیما به دست نیامده است.

بر همین اساس و در پی منتفی شدن سقوط هواپیما در دریای جنوبی چین، جست و جوها اکنون بر حریم دریایی مالزی منصرف شده و این گمانه قوت گرفته که پرواز مذکور قصد تغییر مسیر و بازگشت را داشته است. حدود 40 کشتی و 34 هواپیما در این زمینه به کار گرفته شده است.

گفتنی است شب گذشته، روزنامه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی مدعی شده بود بلیت دو مسافری که در پرواز مذکور با پاسپورت های سرقت شده سفر می کرده اند، توسط یک ایرانی خریداری شده و در اختیار آن ها گذاشته شده است. 

کلید واژه ها: مالزی


نظر شما :