سفر استانی سفیر ژاپن به کرمانشاه

۲۲ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۰:۳۲ کد : ۱۹۳۰۰۱۶ سرخط اخبار

سفیر کبیر ژاپن در پایان سفر دو روزه خود به کرمانشاه و پس از بازدید پروژه های صنعتی و جاذبه های گردشگری استان با استاندار کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان سفر دو روزه سفیر کبیر ژاپن به کرمانشاه، کوجی هاندا به همراه هیئت همراه از پروژه های صنعتی و نقاط گردشگری استان کرمانشاه دیدن کرد.

سفیر ژاپن صبح امروز نیز در جمع فعالان اقتصادی کرمانشاه حاضر شد و فرصت های سرمایه گذاری در استان و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار داد. ساعتی قبل نیز وی با حضور در دفتر کار استاندار کرمانشاه با رضایی بابادی دیدار و در خصوص آینده روابط دوجانبه کرمانشاه و ژاپن بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش استاندار کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: کرمانشاه بیش از 2 هزار اثر گردشگری دارد که 50 مورد از آنها مناطق نمونه گردشگری هستند و قابلیت سرمایه گذاری دارند. یکی از این آثار که بیشتون باشد به ثبت جهانی رسیده و طاق بستان هم در آستانه ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: کرمانشاه یک استان توانمند در حوزه کشاورزی است. یک میلیون هکتار زمین قابل کشت در استان کرمانشاه وجود دارد که همین مسئله کرمانشاه را به یک استان مهم و استراتژیک در بخش کشاورزی تبدیل کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه کرمانشاه وضعیت مناسبی در بخش صنعت و پتروشیمی دارد اظهار داشت: در حال افزایش تعداد واحدهای پتروشیمی و صنعتی در کرمانشاه هستیم که یکی از مهمترین آنها پالایشگاه آناهیتا با ظرفیت 150 هزار بشکه است که مطالعات کار انجام شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در بخش خودرو سازی استان کرمانشاه آماده استقبال از سرمایه گذاران ژاپنی است.

وی همچنین از اعلام آمادگی کرمانشاه برای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای ژاپن خبر داد و گفت: یکی از اولویت های کاری من در کرمانشاه توسعه اقتصادی است و در همین راستا از سرمایه گذاران ژاپنی دعوت می کنم که با توجه به امنیت بالای استان کرمانشاه در این استان سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به مرز طوالانی کرمانشاه با کشور عراق گفت: کرمانشاه با دارا بودن امنیت بالا و مرز مشترک قابل توجه به عراق خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خارجی که قصد حضور در بازارهای عراق به همراه داشتن امنیت بالا را دارند می توانند کرمانشاه را به عنوان نقطه سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

رضایی ادامه داد: به دنبال افزایش ظرفیت ها در بخش توریست درمانی هم هستیم.

کرمانشاه بستر مناسبی برای سرمایه گذاری ژاپن است

کوجی هاندا نیز در این دیدار گفت: صبح از مجتمع پتروشیمی کرمانشاه بازدید کردم و از اینکه دیدم فعال است بسیار خوشحال هستم.

وی ادامه داد ایران و ژاپن از دیرباز روابط حسنه ای با هم داشتند که در چندسال اخیر به دلیل اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران این روابط تا حدودی کاهش پیدا کرد اما در شرایط جدید مقداری از محدودیت ها گذشته کم شده که امیدوارم شرایطی فراهم شود که در آینده نزدیک این محدودیت ها برداشته شود.

سفیرکبیر ژاپن در ایران به توانمندی های کرمانشاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: من این توانمندی ها را به فعالین اقتصادی ژاپن انتقال می دهم که برای سرمایه گذاری در این استان برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: کرمانشاه از آثار تاریخی زیادی برخوردار است و همین تنوع تاریخی می تواند باعث جذب هرچه بیشتر گردشگر به منظور توسعه هرچه بیشتر اقتصادی استان شود.

 

کلید واژه ها: کرمانشاه ژاپن استان کرمانشاه


( ۱ )

نظر شما :