انتقاد آمریکا از فیلتر شدن توییتر در ترکیه

۰۲ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۲ کد : ۱۹۳۰۴۲۹ سرخط اخبار

آمریکا در پی اتحادیه اروپا از مسدود شدن دسترسی کاربران به شبکه اجتماعی ˈ توییتر ˈ در ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به اینکه جنیفر ساکی سخنگوی این وزارتخانه پیش از این نیز از احتمال ممنوعیت شبکه های اجتماعی در ترکیه ابراز نگرانی کرده بود ، تاکید کرد ، نگرانی عمیق آمریکا پس از مطرح شدن احتمال مسدود شدن سایت ها شبکه های اجتماعی در ترکیه همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است، دموکراسی ها با چند صدایی در جامعه تقویت می شوند. رسانه های آزاد و مستقل رکن اساسی دموکراسی و جامعه باز به شمار می روند و دارای اهمیت اساسی در تامین شفافیت فعالیت های دولت و پاسخگو بودن آن هستند.

دولت ترکیه در پی انتقاد «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر در مورد استفاده مخالفان از شبکه اجتماعی «توییتر»، دسترسی کاربران اینترنت به این شبکه اجتماعی را مسدود کرد.

دفتر رسانه ای نهاد نخست وزیری ترکیه در بیانیه ای دلیل مسدود شدن توییتر را بی توجهی مدیران این شبکه اجتماعی به درخواست دادگاهی در ترکیه برای بستن برخی از صفحات موجود در توییتر بیان کرد.

از پنجشنبه شب کاربران اینترنتی در ترکیه وقتی آدرس توییتر را در رایانه وارد می کنند با صفحه ای مواجه می شوند که روی آن نوشته شده است، این پایگاه در چارچوب اقدامات بازدارنده از طرف سازمان مخابرات کشور مسدود شده است.

از سوی دیگر، «نلی کروس» کمیسر امور فناوری های جدید اروپا فیلتر شدن شبکه اجتماعی توییتر را در ترکیه اقدامی برای سانسور دانست و آن را محکوم کرد.

کلید واژه ها: شبکه اجتماعی توییتر


نظر شما :