القاعده درحال برنامه‌ریزی برای حمله به غرب است

۰۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۹۳۰۵۹۲ سرخط اخبار

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: شبکه القاعده برای آموزش عناصر تروریستی غربی به منظور ضربه زدن به کشورهای غربی برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره نگرانی غربیها از بازگشت اتباع تروریست خود از سوریه نوشت: گزارش های اطلاعاتی هشدار می دهند که شبکه القاعده طرح طولانی مدتی را برای استقرار هسته هایی در سوریه به منظور آموزش عناصر تروریستی غربی دارد که وارد خاک این کشور می شوند.

این روزنامه افزود: هدف از آموزش این عناصر غربی اجرای نقشه علیه اهدافی در کشورهای غربی است.

در طول چهار سال بحران سوریه، صدها نفر از اتباع کشورهای غربی برای جنگیدن علیه نظام سوریه از کشورهای همسایه سوریه وارد خاک این کشور شده اند و غربیها از بازگشت آنها به کشورهایشان هراس دارند.

نیویورک تایمز نوشت: دهها نفر از جنگجویان تندرو در طول چند ماه اخیر از پاکستان به سوریه عزیمت کردند و مسئولان اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم آمریکا نگران هستند که این امر، تلاش برای پایه ریزی سنگ بنایی به منظور حملات علیه اروپا و آمریکا در آینده باشد.

این روزنامه به نقل از جان برنان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نوشت: نگرانیم که شبکه القاعده از خاک سوریه برای جذب نیرو و بالابردن توانمندیهای آنها نه فقط برای حملات در داخل سوریه بلکه همچنین استفاده از خاک این کشور به عنوان سکوی حملات (در خارج) بهره برداری کند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ارزیابی های اطلاعاتی محرمانه جدید با استناد به اطلاعات بدست آمده از نامه های الکترونی، خبر چینان و شبکه های اجتماعی در اینترنت بدست آمده و به طور خلاصه نشان می دهد که رهبری شبکه القاعده در پاکستان از جمله ایمن الظواری طرحی طولانی مدت با سازماندهی بیشتر را برای مستقر کردن هسته های ویژه در سوریه تهیه می کند که ماموریت این هسته ها، جذب و آموزش عناصر غربی است که برای جنگ به سوریه آمده اند.

کلید واژه ها: شبکه القاعده القاعده


نظر شما :