ابوطالبی تروریست است!

۱۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۱ کد : ۱۹۳۰۹۰۹ سرخط اخبار

سناتور ارشد جمهوری خواه انتخاب «حمید ابوطالبی» به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل را عصبانی کننده توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور «تد کروز» روز سه شنبه با تاکید بر اینکه تلاش خود را می کند تا از ورود «ابوطالبی» سفیر جدید ایران در سازمان ملل جلوگیری کند گفت ایران یکی از گروگانگیران سابق سفارت آمریکا در تهران را برای خدمت به عنوان سفیر خود در سازمان ملل برگزیده است.

کروز همچنین گفت این عصبانی کننده است که ایران حمید ابوطالبی را که عضوی از انجمن دانشجویان مسلمان بوده که 52 آمریکایی را 444 روز گروگان گرفته اند به عنوان نماینده دائم و جدید خود در سازمان ملل برگزیده و به دنبال اخذ روادید برای وی است.

این سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس در ادامه تصریح کرد وی در حال ارائه طرحی است که از ورود ابوطالبی به آمریکا جلوگیری می کند.

وی که در سنای آمریکا سخنرانی می کرد افزود: این خلاف وجدان است که به نام پروتکل دیپلماتیک بین الملل، ایالات متحده مجبور باشد از یک فرد خارجی میزبانی کند که بی رحمی خود را بدون توجه به جایگاه دیپلمات ها هنگامی که آنها در کشورش بودند، نشان داده است. این شخص یک تروریست شناخته شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس حمید بابایی یکی از سخنگویان دفتر ایران نزد سازمان ملل هیچ اظهار نظری درباره انتخاب جدید ایران برای دفتر نیویورک ابراز نکرد.

کروز در ادامه گفت که ابوطالبی به عضویتش در گروه دانشجویان پیرو خط امام اصرار دارد و هنوز عکس ابوطالبی در وب سایت مربوط به آنها برای گرامیداشت تسخیر سفارت وجود دارد.

این سناتور جمهوریخواه گفت طرح وی رئیس جمهور را ملزم می کند تا از ارائه روادید به یک متقاضی ورود به سازمان ملل جلوگیری کند در صورتیکه رئیس جمهور تعیین کند این شخص در فعالیت تروریستی مشارکت داشته است. کروز همچنین گفت تلاشی از جانب هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه وجود دارد تا این طرح سریعا تصویب شود.

وی همچنین انتخاب ابوطالبی توسط حسن روحانی رئیس جمهور ایران را توهینی عامدانه و تحقیرآمیز توصیف کرد که گفت وگوهای مداوم دولت اوباما با ایران درباره برنامه هسته ای را زیر سوال می برد.

از سوی دیگر «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا نیز انتخاب ابوطالبی را اقدامی واقعا تهاجمی از جانب ایران توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، «سامانتا پاور» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل قرار است امروز چهارشنبه در یکی از کمیته های مجلس نمایندگان درباره بودجه درخواستی دولت اوباما گزارش دهی کند. احتمالا وی در این جلسه با سوالاتی درباره اینکه آیا دولت اوباما از صدور روادید برای ابوطالبی جلوگیری می کند یا خیر روبرو خواهد شد.

ابوطالبی پیش از این سفیر ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا بوده است. وی از اوایل دهه 1980 میلادی و اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت های دیپلماتیک خود را آغاز کرده است.

کلید واژه ها: ابوطالبی جمهوریخواه


نظر شما :