باج‌خواهی سه‌ونیم میلیون دلاری گروه ابوسیاف

۱۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۹۳۰۹۶۳ سرخط اخبار

گروه تروریستی ابوسیاف که مخالف پیمان صلح جبهه آزادیبخش اسلامی مورو با دولت فیلیپین است برای آزادی افراد ربوده شده در مالزی سه ونیم میلیون دلار باج درخواست کرد.

به گزارش ایرنا، گروهی که پیش بینی می شد وابستگان به گروه ابوسیاف باشند دو زن چینی و فیلیپینیرا چهارشنبه شب در سمپورنا ایالت صباح مالزی ربودند.

روزنامه استار مالزی روز جمعه به نقل از یکی از تحلیلگران امنیتی اعلام کرد که این گروه اصولا برای آزادی شهروندان فیلیپینی مبلغی حدود سه میلیون پزو (66 هزار و 707 دلار) باج درخواست می کند.

آرونا افزود: گروه ابوسیاف فقط خواستار دریافت پول است و پس از دریافت مبلغ درخواستی گروگان ها را آزاد می کند.

این تحلیلگر امنیتی تصریح کرد: یک گزارشگر فیلیپینی که قصد انجام مصاحبه با این گروه را داشت در سال 2011 پس از پذیرش دعوت از سوی ابوسیاف به اسارت گرفته شد و برای 90 روز در اسارت آنها باقی ماند.

وی افزود: در مدت این 90 روز به این گزارشگر که در یک خانه نگهداری می شد روزانه مقداری آب و دو عدد موز در سه وعده غذایی داده می شد که در نهایت پس از پرداخت بیش از 66 هزار دلار آزاد شد.

وی همچنین به تخصص آدم ربایی توسط گروه ابوسیاف اشاره کرد و گفت مالزی باید نسبت به این رفتارها هوشیار باشد.

یکی از مقامات امنیتی فیلیپین نیز با تایید این آدم ربایی توسط گروه ابوسیاف اعلام کرد این گروه به خاطر مشارکت نداشتن در فرایند صلح بین دولت فیلیپین و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو عصبانی است.

گروه ابوسیاف در روزهای دوشنبه و چهارشبنه هفته جاری در دو حادثه جداگانه به دو مورد آدم ربایی اقدام کرد که در یکی از آنها یک مدیر مدرسه و در مورد دیگر دو گردشگر را ربودند.

مذاکرات صلح بین دولت فیلیپین و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو هفته گذشته نهایی شد. 

کلید واژه ها: ابوسیاف فیلیپین مالزی گروه ابوسیاف


نظر شما :