جلیلی: غرب گزینه دیگری در مقابل ایران ندارد

۲۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۲:۱۶ کد : ۱۹۳۱۲۶۰ سرخط اخبار

 

سعید جلیلی در مراسم روز ملی فناوری هسته ای در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واقعه تاریخی تشیع پیکر بیش از 300 شهید طی یک روز در اصفهان اظهار کرد: تشیع شهید تنها تشیع یک پیکر نیست، بلکه تشیع یک آرمان است که به دنبال آن ادامه پیدا می کند و هنر شهیدآوینی این بود که پس از دفاع مقدس تمام تلاش خود را گذاشت تا آرمان شهدا پیگیری شود.
 
به گزارش ایسنا، جلیلی گفت: ما در انقلاب اسلامی با سه نسل روبه رو هستیم، نسلی که جانانه دفاع کرد و الگوی مثال زدنی شد، نسلی که مانند شهید آوینی نگذاشت این تفکر بماند و آن را به دیگران
 
معرفی کرد و نسلی که این مسیر را ادامه داد، تا این تفکر به یک تمدن تبدیل شود همچون شهدای هسته ای.
 
مشاور مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت در ادامه گفت: چند کشور به اتکای قدرت نظامی برای خود مناسباتی را تعریف کرده اند که بر مبنای آن یکسری امتیازاتی را در جهان همچون حق وتو و حق داشتن سلاح هسته ای را قائل هستند.
 
وی افزود: بیش از 60 کشور جهان در چند دهه اخیر از سوی کسانی که مدعی بازار آزاد و اقتصاد آزاد هستند، مورد تحریم قرار گرفته اند و غرب همین مدل را هم در حوزه سیاسی دارد.
 
جلیلی ادامه داد: در این کشورها یکسری انحصارات بر مبنای نگاه هایی شکل گرفته و انتظار دارند که همه دنیا نیز این نگاه ها را بپذیرد اما کشورها در مقابل این مناسبات دو گونه اند. عده ای همچون ژاپن تسلیم شده اند و عده ای همچون ایران ایستاده اند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به اهرم های فشار زورمداران و مستکبران بر کشورهایی که در مقابل آنها می ایستند، اشاره کرد و گفت: مهم ترین اهرم آنها ترساندن است که اگر بتوانند کشوری را بترسانند موفق شده اند؛ دومین اهرم آنها نیز تزویر است.
 
وی در ادامه گفت: امروز کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، همان کارهایی را می کنند که دیگر کشورها را به خاطر انجام آنها محکوم می کنند و این یعنی دمکراسی و حقوق بشر تا وقتی خوب است که همان چیزی باشد که آنها می خواهند.
 
جلیلی به تفکری اشاره کرد که نه تنها خرمشهر بلکه جنوب لبنان را آزاد کرد و نه تنها در دفاع مقدس، بلکه در جنگ های 33 روزه و 22 روزه هم پیروز شد.
 
وی افزود: آنها با تفکری مشکل دارند که از نوع حمایت مقدس و از جنس شهیدآوینی در عرصه علم و فناوری هم تحقق پیدا کند و بتواند موفق شود و شهید شهریاری نمونه ای از این تفکر بود که یک ماه قبل از شهادت او، رییس سرویس اطلاعات انگلیس، گفته بود برای جلوگیری از پیشرفت ایران در برنامه هسته ای باید دست به اقدامات امنیتی بزنیم.
 
مشاور مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه خاطرنشان کرد: چندی پیش یکی از سیاستمداران آمریکا گفته است، خطر ایران این است که نه تنها نشان داده بدون آمریکا می توان پیشرفت کرد، بلکه نشان داده است که با دشمنی با آمریکا هم می توان پیشرفت کرد.
 
جلیلی افزود: این تمدن باید بتواند در همه ابعاد این تفکر را جلو ببرد و قرارگاه پیشروی آن هم دانشگاه است و این حرکت بزرگ از دانشگاه آغاز می شود و به تعبیر دیگر روز فناوری هسته ای روز دانشگاه است.
 
وی به گزینه های روی میز مدنظر غرب اشاره کرد و گفت: دشمن اگر می توانست سایر گزینه ها را امتحان کند، حتما این کار را می کرد و یقین بدانید نتوانسته و نمی تواند چراکه در 8 سال دفاع مقدس، آنها گزینه نظامی را علیه ما به کار برده اند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اقتصاد مقاومتی را یک عملیات بزرگ نامید و گفت: باید همه مردم با همه ظرفیت در این عملیات بزرگ شرکت کنند که اگر همه ظرفیت کشور با عزم ملی و همگانی به کار بیاید و از ظرفیت های سلبی همچون اجازه ندادن حیف و میل شدن اندوخته های کشور و ظرفیت های ایجابی استفاده کند، باعث شکوفایی اقتصاد می شود.
 
جلیلی به معوقات بانکی در کشور اشاره کرد و گفت: چرا باید نزدیک 100 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در کشور وجود داشته باشد، در حالی که 11 میلیارد آن دست 23 نفر است که هیچ کدام از آنها در کار تولید نیستند.
 
وی تصریح کرد: ایران نشان داده است که علی رغم تحریم ها می تواند پیشرفت کند همانگونه که در سال های اخیر، بیشترین تحریم غرب علیه فناوری هسته ای بود و ما نیز بیشترین پیشرفت را در انرژی هسته ای داشته ایم و انرژی هسته ای نشان داد که اگر مدیریت جهادی وارد کار بشود، چه پیشرفتی حاصل می شود. همانگونه که در دفاع مقدس این مدیریت شکل گرفت و برهمین اساس ما پیروز شدیم.
 
مشاور مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد پیشرفت، یعنی اقتصادی که نگذاریم کسانی مانع پیشرفت کشور شوند و این اقتصاد آزادی را برای مملکت ما به ارمغان می آورد.

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری شورای عالی امنیت ملی دفاع مقدس تشیع


نظر شما :