تایید حکم حبس ابد دیکتاتور تونس

۲۴ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۳۱۴۱۳ سرخط اخبار

دادگاه تجدید نظر تونس؛ حکم حبس ابد برای ˈزین العابدین بن علیˈ دیکتاتور سابق تونس را به اتهام کشتار تظاهر کنندگان در سال 2011 میلادی تایید کرد .

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈرأی الیومˈ، مقام های دستگاه قضایی تونس اعلام کردند که این حکم به دلیل فرار زین العابدین به علی به عربستان و حضور نیافتن در جلسات دادگاه به صورت غیابی صادر شده است.

حکم صادر شده برای بن علی که همراه با خانواده اش در تاریخ 14 ژانویه سال 2011 میلادی به عربستان فرار کرد ، نهایی است .

این چهارمین دادگاهی است که برای بن علی به اتهام کشتار تظاهرکنندگان، حکم حبس ابد صادر می کند. همچنین دادگاه های دیگر تونس احکام دیگری ضد بن علی به اتهام فساد مالی ، سوء استفاده از قدرت و منصب و در اختیار داشتن مواد مخدر صادر کرده اند .

از سوی دیگر این دادگاه شماری از فرماندهان و مقام های امنیتی تونس در دوران بن علی را که در کشتار یا زخمی کردن تظاهرکنندگان در زمان انقلاب مردم این کشور شرکت داشتند ، به دو ماه تا سه سال زندان محکوم کرد و این احکام باعث خشم شدید خانواده های قربانیان و وکلای آنها شد ، زیرا آن را ناکافی دانستند .

ˈعلی السریاطیˈ فرمانده گارد ریاست جمهوری که اصلی ترین متهم در پرونده کشتار تظاهرکنندگان بود ، از سوی دادگاه تونس به سه سال زندان محکوم شده است .

در جریان انقلاب مردم تونس علیه دیکتاتوری بن علی که از 17 دسامبر تا 28 فوریه سال 2011 میلادی برگزار شد ، حدود 70 نفر در مناطق مختلف این کشور کشته و 850 نفر دیگر زخمی شدند .

سوییس نیز جمعه گذشته اعلام کرد : چهل میلیون دلار از پول های زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس و خانواده اش در حساب های بانکی را تحویل دولت این کشور می دهد.

مقامات سوییس پس از سقوط بن علی در سال 2011 میلادی دارایی های وی و خانواده اش را در بانک های خود مسدود کرده بودند.

بن علی در ماه ژانویه سال 2011 میلادی پس از سلسله تظاهراتی در تونس به عربستان گریخت و از آن زمان تاکنون در این کشور بسر می برد .

کلید واژه ها: تونس بن علی


نظر شما :