سکوت تسخیر کنندگان سفارت امریکا درباره حمید ابوطالبی

۲۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۹۳۱۴۴۷ سرخط اخبار

روزنامه اعتماد نوشت:


داستان حمید ابوطالبی، گزینه حسن روحانی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنان خبر داغ رسانه های داخلی و خارجی است. در این میان نقش حمید ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت امریکا و اینکه او در آن ایام چه مسوولیتی بر عهده داشته است برای مخاطب و پیگیر کنندگان این ماجرا بسیار جالب توجه است.

هرچند که خود ابوطالبی در مقابل واکنش های منفی نمایندگان کنگره و سنای ایالات متحده امریکا به معرفی اش به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که نقشی در تسخیر سفارت امریکا نداشته است و فقط به عنوان مترجم گروگانگیرها و افراد سفارت مباحث مطرح شده را ترجمه می کرده است اما در این میان تکاپوی رسانه ها برای شائبه زدایی از مسوولیت ابوطالبی در ماجرای سال 58 ادامه دارد.

در همین راستا روزنامه اعتماد در تماس تلفنی با دانشجویان فعال جبهه پیروان خط امام که سال 58 در تسخیر سفارت امریکا نقش داشتند، نقش حمید ابوطالبی را جویا شد اما در مقابل، مصا حبه کنندگان ترجیح دادند در این باره سکوت کنند و اظهارنظری در این باره نداشته باشند.

عباس عبدی، حسین شیخ الاسلام، سعید حجاریان ومعصومه ابتکار از جمله چهره های شناخته شده یی هستند که در تسخیر سفارت امریکا در سال 58 نقش آفرینی کردند اما دیروز در پاسخ به سوال« اعتماد» مبنی بر اینکه نقش حمید ابوطالبی در آن واقعه چه بوده است، اعلام کردند در این مورد هیچ گونه اظهارنظری نمی کنند. در این میان تنها ابراهیم اصغر زاده، از دانشجویان پیرو خط امام و پیشنهاد دهنده اقدام خودجوش تسخیر سفارتخانه امریکا، حاضر به اظهارنظر در این باره شد و گفت حمید ابوطالبی عضویتی در جبهه پیروان خط امام(ره) نداشته و نقشی در این ماجرا نداشت و فقط به عنوان واسطه ما با گروگان ها، نقش مترجم را ایفا کردند.

کلید واژه ها: حمید ابوطالبی تسخیر سفارت امریکا


نظر شما :