ناطق نوری: ما دنبال مذاکره نرفتیم، آمریکایی‌ها آمدند

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۳۱۷۹۰ سرخط اخبار

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما دنبال مذاکره نرفتیم بلکه این آمریکایی ها بودند که دنبال مذاکره آمدند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری این سخن را شامگاه یکشنبه در بخش پایانی سخنان خود در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) که از سوی نهادهای مختلف استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد در حضور جمع گسترده ای از روحانیون و مردم قم بیان کرد و استقامت ملت ایران را دلیل آن دانست.

وی اظهار کرد: در مسئله مذاکرات هسته ای که الان مطرح است تحلیل من این است که ما دنبال مذاکره نرفتیم، بلکه این آمریکایی ها بودند که دنبال مذاکره آمدند. آمریکایی ها به اینجا رسیدند که با وجود اینکه 35 سال به ملت ما فشار آوردند ولی ملت و کشور ما سر جایشان هستند و بلکه آمریکایی ها هر جا وارد می شوند جای پای جمهوری اسلامی را می بینند.

حجت الاسلام ناطق نوری پیش از این هم گفته بود وزارت خارجه سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می گذارد، البته هشدارهایی هم ایشان می دهند که مراقب و مواظب و هوشیار باشند.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریکایی ها فهمیدند که با یک ملتی که چنین پتانسیل خوبی دارد نمی شود هر کاری که دلشان می خواهد بکنند.

وی با بیان اینکه تحریم ها مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست، اظهار کرد: غربی ها 35 سال علیه ما کار کردند، 8 سال جنگ طاقت فرسای همه دنیا علیه ما وجود داشت و بعد از آن جریان های مختلف منافقین، کموله، خلق عرب و... تلاش می کردند مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند.

زخم زبان مشرکان و منافقان به پیامبر
رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری  از سخنان خود با گرامیداشت میلاد فرخنده صدیقه طاهره(س) به شان نزول سوره کوثر اشاره کرد و گفت: تقدیر و مصلحت حق این بود که نبی گرامی اسلام فرزند ذکوری نداشته باشند. قاسم و ابراهیم از فرزندان ذکور ایشان بودند که از دنیا رفتند و با این حوادث، پیروان و دوستداران رسول خدا متاثر و نگران و مشرکان به ویژه منافقان خوشحال شدند که پیامبر اسلام دیر یا زود از دنیا می رود و بساط نبوت و مدیریتش برچیده می شود و او بلاعقبه و ابتر است.

به گفته حجت الاسلام ناطق نوری این زخم زبان ها نوعی اضطراب و نگرانی برای پیروان رسول خدا ایجاد کرد، بنابراین خداوند سوره کوثر را نازل فرمود.

وی به این بیت حافظ «مکن حافظ از جور دوران شکایت / چه دانی تو ای بنده کار خدایی» اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام فرزندان ذکورش را از دست می دهد و مصلحت هم همین است اما چه دانی تو ای بنده، کار خدایی به جای فرزند ذکور، دختری به او می دهد که منبع خیر کثیر و سرچشمه ای است که هر چه می جوشد تمام نمی شود.

حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: مفسران به خصوص امام فخز رازی می گوید دو اعجاز و پیش بینی در این سوره وجود دارد که هر دو محقق شده است؛ یکی دادن کوثر است که این فیض کثیر و چشمه جوشان به رسول خدا داده شد و دوم «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ» است که محقق شد و آنهایی که زخم زبان و طعنه به رسول خدا و پیروانشان می زدند اثری از آنها باقی نماند و بلاعقبه شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مکتب رسول خدا را زهرا(س) و فرزندانش نشر داده اند اظهار کرد: دین پیامبر اسلام اگر باقی ماند همه از دامن فاطمه است.

وی افشاگری های حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه را مورد توجه قرار داد و افزود: خطبه حضرت فاطمه من البدو الی الختم، خطبه ای بسیار سنگین و پیچیده است و عبارات بلند در آن وجود دارد.

تحریف زندگی و شخصیت حضرت فاطمه(س) بزرگترین جفا
حجت الاسلام ناطق نوری با مذموم دانستن نگاه خرد به خطبه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت حتی یک جای خطبه فدکیه اظهار عجز یا ضعف از اینکه فدک را به او بدهند یا بچه هایشان نان و غذا ندارند نکرده است. بحث این نیست که فدک را گرفتند و زندگی مادی ایشان فلج شده است. آنها دنبال نان و خورشت نبودند.

وی با طرح این سئوال که آیا حضرت فاطمه در مسجد فریاد می زند و مهاجرین و انصار را به کمک می طلبد برای اینکه نان بچه هایش قطع شده؟ تصریح کرد: بزرگ ترین جفایی که نسبت به این خاندان می کنیم این است که زندگی و شخصیت اینها را تحریف می کنیم. برای اینکه عواطف مردم را تحریک کنیم و از آنها اشک بگیریم عظمت، شخصیت و نگاه فاطمه به فدک تحریف می شود.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: تمام فریاد حضرت فاطمه(س) این بوده که هنوز این چشمه، جوشان است و نمی گذارد نام پیغمبر از بین برود و احکام خدا تعطیل شود. هنوز آب غسل رسول خدا خشک نشده که بعضی ها می خواستند احکام خدا را تعطیل کنند. حضرت این نکته را بیان کردند که شما چطور آیات ارث را در قرآن نمی بینید و چطور حقی را از بین می برید. بحث، بحث حق است و لذا فاطمه(س) در بخشی از خطبه فدکیه، فلسفه احکام می گوید.

حجت الاسلام ناطق نوری همچنین با طرح این سئوال که کسی که برای گرفتن باغ پای خطبه می رود آیا بحث جهاد، نماز و روزه را مطرح می کند؟ اظهار کرد: ایشان می خواهد بگوید شما امروز قانون ارث را زیر پا می گذارید و فردا بقیه احکام را زیر پا خواهید گذاشت و اگر بناست کسی در برابر تعطیلی احکام خدا بایستد حق با کیست. فاطمه است که باید از احکامی که پدرش برای آنها خون دل خورده دفاع کند. بنابراین آن حضرت در خطبه فدکیه فریاد می زند، افشاگری و اعلان می کند که شما حکم الله را تعطیل می کنید.

وی گفت: امام حسین(ع) با جهاد و خونش، امام مجتبی(ع) با سیاست و درایت و کیاستش، امام صادق، امام باقر و همه ائمه علیهم السلام به طریقی برای حفظ دین خدا تلاش کردند و این همه حوزه های علیمه و مبلغان و تاریخ پرفراز و نشیب اسلام و شیعه از برکات این کوثر است.

تقارن زیبا و آموزنده
وی با بیان اینکه این کوثر همچنان جوشان بوده و برکاتش تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد، تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی (ره) را زیبا، آموزنده و اتفاق جالبی در تاریخ توصیف کرد.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: این همه اولاد فاطمه را کشتند و چقدر از آنها را شهید کردند اما منسجم ترین نسلی که باقی مانده نسل فاطمه است و از نظر کیفیت اگر تاریخ شیعه و روحانیت را نگاهی داشته باشیم نوع فقها و مراجع و محققان و مجاهدان بزرگ از اولاد فاطمه بودند.

وی تاکید کرد: حضرت امام وقتی در مسجد اعظم صحبت می کرد و زمانی که صحبتش اوج می گیرد خطاب به علمای نجف، قم، مشهد و... فریاد می زند این الفاطمیون.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در تاریخ معاصر هم انقلابی های بزرگی از نسل ایشان نقش آفرینی کردند. حضرت امام به شهید مدرس عشق می ورزید و با آیت الله کاشانی ارتباط تنگاتنگی داشت.

وی افزود: غیر از اینکه حضرت امام جزو آن نسل کوثر و چشمه است، خود ایشان در کوثربودن خودش در تاریخ ما موضوعیت دارد و چشمه جوشانی است.

طنین صدای امام مرور می شود
حجت الاسلام ناطق نوری از حضرت امام به عنوان انسانی هوشمند و شجاع یاد کرد و گفت: هر بار که به قم می آیم و از مسجد اعظم یا کوچه یخچال قاضی عبور می کنم طنین صدای امام برای من مرور می شود.

وی با بیان اینکه روحیه ظلم ستیزی در امام از همان اول وجود داشت تصریح کرد: پدر بزرگوارش در منطقه خودشان در مقابل ستمگران و خان ها ایستاد و مبارزه کرد و به شهادت رسید. این بیت اهل مبارزه است. به خصوص اگر این شجاعت توام با هوشمندی و آگاهی بسیار بالا و تدبیر باشد.

حجت الاسلام ناطق نوری با ذکر خاطراتی از دوران مبارزات حضرت امام اظهار کرد: وقتی دوران رضاخان، با روحانیت برخورد و خلع لباس می شدند شرایطی مهیا نبود که امام دست به حرکتی بزند. در آن ایام مرحوم آیت الله العظمی حائری و بعد از ایشان آیت الله العظمی بروجردی مرجعیت عامه را برعهده داشت. رژیم شاه هم از آن مرجعیت عامه و اقتدارشان می ترسید ولی امام آرام نمی نشست و بعد از پاشیدگی روحانیت با توطئه رضاخان، عقیده داشت که باید اول مسئله روحانیت بازیابی شود. بنابراین به فکر انسجام در حوزه ها و شناسایی و متمرکز کردن نیروها بودند.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری تربیت شاگردان متعدد از طریق برگزاری درس های حوزوی را یکی دیگر از فعالیت های حضرت امام در آن زمان عنوان کرد و گفت: بی جهت نیست که در روز تولد آن کوثر، این کوثر به دنیا بیاید که چشمه جدیدی باز شود.

وی گفت: وقتی آیت الله العظمی بروجردی از دنیا رفت تحلیل غلطی به رژیم شاه دادند که پس از فوت آیت الله العظمی بروجردی مرجعیت عامه تکه تکه شده و اقتدار ندارد و فرصتی برای ضربه زدن به روحانیت و دین فراهم می شود. اول فروردین 40 مرحوم آیت الله بروجردی از دنیا می رود و بعد طولی نمی کشد در مهر 41 لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی به مجلس داده می شود و به تصویت می رسد. امام از همین جا مبارزاتش را با شیب عقلانی و ملایم شروع می  کند.

ناطق نوری ادامه داد: حضرت امام به نخست وزیر تلگراف می زند و ماجرا را هشدار می دهد و از سوی دیگر به علما آگاهی می دهد و با مدرسان ارتباط برقرار می کند و هدف از این لایحه را تشریح می کند. در این لایحه شرط اسلام را از رای دهندگان و انتخاب شوندگان برداشتند، و دوم اینکه که اگر کسی انتخاب می شد به کتاب آسمانی سوگند یاد کند نه به قرآن. امام با تیزبینی و نگاه الهی، روشنگری را شروع کرد و اول اسفند 41 سخنرانی کرد و این جمله را بکار برد که «از این سرنیزه های زنگ زده و پوسیده نترسید، اینها به زودی خواهد شکست.»

زخم زبان برخی آخوندهای ضدانقلاب
وی گفت: من وقتی این جمله را می خواندم یاد 15 خرداد در قم افتادم. ایشان در سخنرانی معروف خود در فیضیه یک دفعه در یک جا خطاب به شاه می گوید: «کاری نکن که بدهم ملت از مملکت بیرونت کند.» دو شب بعد امام را دستگیر کردند و عده ای از آخوندهای ضدانقلاب که مخالف امام بودند به ما که می رسیدند زخم زبان می زدند و می گفتند "آقای شما قرار بود شاه را بیرون کند چطور خودشان را بردند". ما از این زخم زبان ها عصبانی می شدیم ولی امام آن روز فرمود اینها به زودی خواهد شکست.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت امام در تبدیل کردن تهدیدها به فرصت ها و فرصت شناسی بی نظیر بودند.

وی افزود: ماجرای فیضیه که رخ داد و ایشان پیامی دادند و فرمودند: «من اکنون قلب خود را برای سرنیزه های مامورین شما حاضر کردم. ولی برای زورگویی ها و خضوع در مقابل جسارت های شما حاضر نخواهم بود.» این حرف یک ملت را راه می اندازد.

رمز موفقیت حضرت امام
به اعتقاد حجت الاسلام ناطق نوری، رمز موفقیت حضرت امام در همه مراحل غیر از شجاعت و بینش و درک والا و استعداد فوق العاده که بی نظیر بود، این بود که فقط به خدا فکر می کرد و برای خدا فریاد می زد.

وی اضافه کرد: یکی از محققان خارجی، حرف های شخصیت های بزرگ دنیا را از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی بررسی می کرد. وقتی به حضرت امام رسید متوجه شد واژه ای که امام در طول تاریخ بیشتر از همه در صحبت ها و بحث ها به کار برده کلمه خدا بود.

کلید واژه ها: ناطق نوری مقام معظم رهبری قم مجمع تشخیص مصلحت نظام


نظر شما :