نماینده آمریکا در مذاکرات صلح کناره‌گیری می‌کند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۹۳۲۳۴۳ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع اسرائیلی از تصمیم «مارتین ایندیک» برای کناره گیری از نمایندگی آمریکا در مذاکرات سازش خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز یکشنبه به نقل از منابع اسرائیلی که خواسته اند نامشان فاش نشود، نوشته است که «مارتین ایندیک» نماینده آمریکا در مذاکرات سازش در حال بررسی استعفا از این سمت است. وی این تصمیم را در پی پایان بی نتیجه مهلت 9 ماهه و تعلیق مذاکرات سازش، اتخاذ کرده است.

مقامات اسرائیلی به هاآرتص گفته اند که ایندیک به موسسه «بروکینگز» که در آن سمت معاونت مجموعه و مدیریت بخش سیاست خارجی را بر عهده دارد، اطلاع داده است که احتمال دارد به زودی به این سمت بازگردد. وی به منظور شرکت در مذاکرات سازش، مرخصی ای 9 ماهه گرفته بود. با این وجود دو تن از مسئولان این موسسه از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرده اند.

بازه زمانی مذاکرات سازش که از تابستان سال گذشته بعد از وقفه ای سه ساله آغاز شده بود، روز 9 اردیبهشت در حالی به اتمام رسید که تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در اوج اختلافات به سر می برند. طرفین هنوز حتی برای تمدید مذاکرات نیز به نتیجه نرسیده اند.

دیروز هم گزارشی در نسخه عبری روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به چاپ رسید که به نقل از یک مقام آمریکایی که گفته می شود شخص ایندیک است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عامل اصلی شکست مذاکرات معرفی شده بود. این مقام آمریکایی تأکید کرده است که ادامه شهرک سازی ها در اراضی اشغالی کرانه باختری مذاکرات را به بن بست رسانده است.

هرچند که گفته می شود ایندیک هنوز تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده، اما با توجه به اینکه مذاکرات حتی در صورت از سرگیری احتمالا تا مدت ها در حالت تعلیق می ماند و ضمنا کاخ سفید نسبت به سرمایه گذاری بیشتر در مذاکرات سازش بی میل به نظر می رسد، ایندیک احتمالا باید این پست را ترک کند.

کلید واژه ها: مذاکرات سازش ایندیک


نظر شما :