عبدالله عبدالله: پیروزی از آن ماست

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۹۳۲۸۸۷ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان
عبدالله عبدالله: پیروزی از آن ماست

نامزد ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهار داشت که این نتایج را می‎پذیرد و نسبت به پیروزی امیدوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالله عبدالله» نامزد ریاست جمهوری افغانستان ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات گفت: تیم انتخاباتی وی نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری را می‎پذیرد.

عبدالله تأکید کرد: با آنکه مشکلات زیادی در روند شمارش آرا و رسیدگی به شکایت‎های تیم انتخاباتی وی وجود داشت، اما نتیجه اعلام شده این انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را می‎پذیرد.

به گفته وی، کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان به برخی از شکایت‎های این تیم پاسخ داده‎اند، اما به بخشی دیگر شکایت‎های این تیم رسیدگی نکرده است.

وی از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا مشکلاتی که در کارکرد مسئولان این کمیسیون وجود دارد را برطرف کند، زیرا در غیر آنصورت مشکلات جدی را در پی خواهد داشت.

در دور دوم انتخابات شرکت می‎کنم

عبدالله در ادامه این نشست خبری تأکید کرد که تیم انتخاباتی وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و رقابت‎های انتخاباتی را بر اساس تقویم اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان آغاز می‎کند.

این نامزد ریاست جمهوری افغانستان افزود: ملت افغانستان در دور دوم ریاست جمهوری این کشور شرکت گسترده‎تری نسبت به دور اول این انتخابات خواهند داشت، زیرا در دور اول برخی از مشکلات مانند سرمای هوا در برخی مناطق وجود داشت.

وی تصریح کرد: تیم انتخاباتی ما در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قوی‎تر است زیرا تاکنون 2 تیم با نفوذ به ما پیوسته‎اند و دیگر تیم‎ها نیز خواهند پیوست.

پیروزی تیم ما از اکنون محقق شده است

عبدالله در ادامه اظهار داشت که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروز خواهد شد، زیرا در دور اول این انتخابات بیشترین آرای ملت این کشور را به دست آورده است.

وی پیوستن 2 تیم انتخاباتی دیگر و اعتماد ملت افغانستان را نسبت به تیم انتخابات از عوامل دیگری دانست که تیم وی را به پیروزی خواهند رسانید.

وی در ادامه گفت: دولتی که با پیروزی ما در افغانستان به میان می‎آید، تحقق اراده مردم بوده و در راه رسیدن مردم به آرزوهایشان تلاش خواهد کرد.

این نامزد ریاست جمهوری افغانستان در پایان سخنان خود گفت: با همسایه‎ها، جهان اسلام و جامعه بین المللی روابط خوبی خواهیم داشت.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 16 فروردین برگزار شد و نتیجه نهایی آن امروز پنجشنبه اعلام شد که هیچ نامزدی نتوانست بیشترین آرای ملت این کشور را از آن خود کند.

قرار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان در 24 خرداد ماه بین عبدالله عبدالله و «اشرف‎غنی احمدزی» نامزد دیگر ریاست جمهوری این کشور برگزار شود.

کلید واژه ها: ریاست جمهوری افغانستان


نظر شما :