نشست‌ وزرای‌ بهداشت نم در ژنو به‌ ریاست هاشمی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۳۳۱۲۴ سرخط اخبار

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداست، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه بر همکاری اعضای جنبش عدم تعهد برای برخورد با مشکلات پیش روی بهداشت همگانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وی در هفتمین نشست وزیران بهداشت جنبش عدم تعهد (نم) در ژنو طی سخنانی مشکلات پیش روی جهان در زمینه بهداشت همگانی را بر شمرد و خواستار همکاری بین المللی برای رفع این مشکلات شد.

هاشمی در آغاز سخنرانی خود ضمن ابراز خوشوقتی از حضورش در این اجلاس گفت: اطمینان راسخ دارم که گردهمایی امروز ما فرصت بزرگی برای سهیم شدن در تجربیان و تبادل نقطه نظرات در مورد مهمترین مسائل چالش برانگیز، بوجود خواهد آورد.

وزیر بهداشت ایران تاکید کرد، جنبش غیر متعهد به عنوان بزرگترین گروه سازمان ملل همواره نقش سازنده ای از طریق نهادهای مربوطه این سازمان بویژه سازمان بهداشت جهانی در تسکین و کاهش اثرات شدید تغییرات جوی به عنوان یکی از بزرگترین چالش های پیش روی بهداشت بشری در قرن جاری ایفا کرده است.

وی با اشاره به برخی از این چالش ها از جمله تغییرات جوی ، ویروس های جدید مقاوم ، پسگرد در ریشه کن ساختن فلج اطفال که عمدتا کشورهای در حال توسعه را هدف قرار داده،افزود : گرایش های گوناگون در جهان بر بهداشت همگانی تاثیر گذاشته و نیاز به اقدام جمعی دارد.

هاشمی در ادامه سخنانش افزود : این مشکلات نه تنها تهدیدهایی جدی برای توسعه کشورهای عضو گروه نم محسوب می شوند بلکه چالش بزرگی برای حقوق اساسی مردم ما هستندکه در منشور سازمان ملل به عنوان حقوق اساسی برای زندگی به رسمیت شناخته شده اند.

وی افزود: بدیهی است که در جهان کنونی هیچ کس به تنهایی نمی تواند بر این چالشها فائق آید و این نشست ها فرصت خوبی بوجود خواهد آورد تا کشورهای عضو بتوانند در برخورد با مشکلات هماهنگ تر عمل کنند.

اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، روز سه شنبه به ریاست دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در ژنو آغاز شد.

این اجلاس یکی از نشست هایی است که در حاشیه اجلاس سالانه سازمان بهداشت جهانی برگزار می شود و چون ریاست جنبش کشورهای عدم تعهد بر عهده ایران است ریاست گردهمایی وزاری این کشورها نیز به وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران سپرده شده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه 120 نفر از وزرای بهداشت کشورهای عضو این جنبش حضور دارند و در سخنرانی های کوتاه هر کدام به طرح مشکلات، نیازها و همچنین انتظارات خود از مجموعه حمایت های جنبش عدم تعهد در بخش سلامت می پردازند.

کلید واژه ها: جنبش عدم تعهد


نظر شما :