نظر اوباما درباره ریاست‌جمهوری کلینتون

۱۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۳۳۶۱۵ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری آمریکا گفت، اگر هیلاری کلینتون تصمیم به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی بگیرد، رئیس جمهور بسیار موثر و کارآمدی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جریان مصاحبه ای در کاخ سفید، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین خود را مورد تحسین و تمجید قرار داد.

اوباما در این مصاحبه گفت: من و هیلاری دوستان بسیار خوبی هستیم چرا که در طولانی ترین رقابت پیش از انتخابات شرکت داشتیم و کارمندان ما با یکدیگر چالش های سیاسی داشتند و این را می توان این گونه تعبیر کرد که همزمان با بدست گرفتن وزارت امور خارجه توسط هیلاری کلینتون ما یک روح در دو بدن بودیم.

وی افزود: من همیشه هیلاری را تحسین کردم. به محض آنکه او سمت وزیر امور خارجه را به عهده گرفت همواره موثرترین، کارآمدترین و وفادارترین فرد بود و ما واقعا به دوستان حقیقی و بسیار خوبی تبدیل شدیم.

این مراسم صرف ناهار که به صورت تصادفی توسط یکی از سردبیران مجله "people" افشا شد، حاکی از آن است که این دو مقام با وجود تصمیم کلینتون برای کناره گیری از سمت وزیر امور خارجه در ژوئن 2013 میلادی همچنان دوستان صمیمی و نزدیکی هستند.

با وجود آنکه جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه یا حتی در کاخ سفید حضور نداشت اما اوباما گفت که از وی نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: بسیار شاکرم که افرادی همچون جو بایدن و مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که بسیار کارآمد و سخت کوش هستند در کنار من قرار دارند و من تا حد مرگ آن ها را دوست دارم.

کلینتون به طور رسمی اعلام نکرده که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی نامزد خواهد شد یا خیر و اوباما نیز اعلام کرد که از تصمیم دقیق وی اطلاعی ندارد اما اگر تصمیم به نامزدی در انتخابات بگیرد یکی از گزینه های مناسب و پیروز خواهد بود.

یکی از زنانی که ظاهرا برای سمت سیاسی مقابل کلینتون قرار نخواهد گرفت، میشل اوباما، بانوی اول آمریکا خواهد بود.

اوباما در این مصاحبه افشا کرد که همسرش هیچ تمایلی به نامزدی در انتخابات ندارد. وی افزود: مساله ای که می توانم قول آن را به شما بدهم این است که میشل هرگز نامزد انتخابات نخواهد شد.

کلید واژه ها: کلینتون


نظر شما :