دیدار هیات پارلمانی آمریکای لاتین با سرمدی در تهران

۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۳۴۰۵۶ سرخط اخبار

هیات پارلمانی آمریکای لاتین متشکل از نمایندگان پارلمان های کشورهای بولیوی ، کوبا ، اکوادور ، ونزوئلا ، نیکاراگوئه ،آرژانتین و برزیل که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند ، با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرتضی سرمدی در این دیدار با اشاره به سفر این هیات پارلمانی به کشورمان در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ، شرکت گسترده مردم در مراسم سالگرد درگذشت حضرت امام خمینی (ره) را نشانه تداوم عشق و علاقه مردم به انقلاب اسلامی و رهبری آن دانست .

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در پیروی از رهبری امام خمینی (ره) را استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران ارزیابی نمود و تصریح کرد: مردم ایران با انقلاب اسلامی به دورانی قدم گذاشتند که می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند .

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان نپذیرفتن سلطه قدرتهای بزرگ و روحیه استقلال طلبی را از ویژگیهای مشترک مردم ایران و کشورهای آمریکای لاتین ارزیابی نمود و افزود : متاسفانه دولت های ملی و متکی به مردم از سوی این قدرتها مورد تحریم قرار گرفته اند .

وی تصریح کرد : تحریمهای ظالمانه علیه ملتها از نظر اخلاقی و عملی محکوم به شکست می باشد.

مرتضی سرمدی افزود : جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشورهای آمریکای لاتین در همه سطوح از جمله مناسبات پارلمانی ارزش قائل است .

وی اضافه کرد : ارتباطات پارلمانی به تحکیم مناسبات بین دولتها کمک می نماید .

قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه موضوع تعامل با کشورهای جهان یکی از محوری ترین رویکردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد: در این تعامل دوستان خود را که در شرایط سخت در کنار ما بودند فراموش نمی کنیم .

در این جلسه تعدادی از نمایندگان پارلمان کشورهای مختلف آمریکای لاتین نقطه نظرات خود را در خصوص مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هریک از کشورهای خود مطرح و بر تبادل هیاتهای پارلمانی بوِیژه سفر متقابل هیاتهای پارلمانی از کشورمان به این کشورها تاکید نمودند.

کلید واژه ها: آمریکای لاتین


نظر شما :