کلینتون: مونیکا را ببینم برایش آرزوهای خوب می‌کنم

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۹۳۴۱۳۷ سرخط اخبار

 هیلاری کلینتون در مصاحبه ای پیش از توزیع کتابش با عنوان "انتخاب های دشوار" گفت که روابط نامشروع همسرش را فراموش کرده و خانواده آن ها پس از ترک کاخ سفید با چالش های بسیاری روبه رو شدند .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی گفت: پس از اینکه بیل کلینتون (رئیس جمهور سابق آمریکا) کاخ سفید را ترک کرد، خانواده من به بن بست رسیده بود و در آستانه فروپاشی بود.

با این حال کلینتون می گوید که رابطه بیل با مونیکا لوینسکی، کارآموز کاخ سفید را که به رسوایی گسترده ای انجامید، فراموش کرده است و اگر مونیکا را ببیند برای وی آرزوهای خوب می کند.

وی همچنین درباره احتمال نامزدی از سوی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 گفت: قطعا رسوایی بنغازی در مرکز توجه قرار خواهد داشت و من در آن زمان نسبت به افزایش تهدیدها خبر نداشتم و اینکه در صورت اطلاع چه می کردم، هنوز مشخص نیست.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از نحوه عملکردش در رابطه با حادثه 11 سپتامبر 2012 در کنسولگری آمریکا پشیمان نیست. وی معتقد است که هیچ کاری از دست وی برای جلوگیری از وقوع آن حمله برنمی آمده است و حتی اگر امروز به وی این فرصت داده می شود، فرقی نمی کرد. کلینتون گفت: قطعاً من حاضر بودم هر چه روی زمین است، بدهم تا این اتفاق نیفتد. با این حال برای من واضح است که ما یک سیستمی داشتیم که در نهایت به من ختم می شد. من مسوولیت را قبول کردم اما من تصمیمات امنیتی را نمی گرفتم.

وی افزود: کارمندان وزارت امور خارجه تهدید شبه نظامیان را علیه پرسنل آمریکا در لیبی دست کم گرفتند و من شخصا از پیام های دیپلماتیک در رابطه با نگرانی های امنیتی اطلاع نداشتم.

این مقام سابق دولت اوباما بار دیگر از اظهارات خود در جلسه کنگره در سال 2013 دفاع کرد و گفت: فرقی نمی کند که چه چیزی موجب ایجاد این خشونت شده باشد، تنها مساله مهم این بود که از کنسولگری آمریکا به دقت محافظت نشده بود. کلینتون در پاسخ به این سوال که آیا حادثه بنغازی انگیزه شما را برای شرکت در انتخابات 2016 کاهش داده است، گفت: اتفاقا این مساله به یک دلیل است که من نامزد شوم چرا که باور دارم که کشور ما باید در میان ابرقدرت ها باشد. با این حال استراتژی خوبی برای کمپین انتخاباتی ندارم. اما اگر نامزد شوم، همانند یک تازه کار فعالیت خواهم کرد.

کلینتون همچنین در رابطه با مونیکا لونیسکی گفت: امیدوارم که وی فرصت فکر کردن به زندگی اش را داشته باشد و معنا و رضایت بیابد. مساله روابط او با همسرم چیزی نبود که بخواهم مدت زیادی به آن فکر کنم و چیزی بود که در آن زمان وجود داشت.

اخبار رسوایی جنسی بیل کلینتون در دوران ریاست جمهوری اش منجر به انجام تحقیقات و استیضاح وی در سال 1998 شد که در نهایت در دادگاه سنا تبرئه شد.

هیلاری کلینتون گفت: وقتی ما کاخ سفید را ترک کردیم نه تنها شکست خورده بودیم بلکه بدهکار شدیم. ما باید برای هزینه های جاری، هزینه های خانه و تحصیلات دخترم به سختی تلاش می کردیم و این آسان نبود.

کلید واژه ها: کلینتون


نظر شما :