فرمانده سپاه بدر، فرمانده جنگ با داعش شد

۰۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۹۳۵۰۲۵ سرخط اخبار

فرمانده سپاه بدر، فرمانده جنگ با داعش شدفرمانده سابق سپاه بدر، فرمانده جنگ علیه داعش شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "هادی عامری" آخرین فرمانده سپاه بدر شاخه نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق به عنوان فرمانده جنگ با داعش در استان دیاله عراق منصوب شد.

هادی عامری رئیس سازمان بدر، هم اکنون مسؤولیت وزارت راه و ترابری عراق را برعهده دارد.

 برخی خبرها هم از اقدام نوری مالکی در انتصاب عامری به عنوان سرپرست وزارت دفاع خبر می دهند که هنوز به طور رسمی تایید نشده است.
 
قاسم الاعرجی سخنگوی سازمان بدر هم گفت: نوری مالکی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر راه و ترابری را به نظارت مستقیم بر عملیات های نظامی در استان دیاله علیه داعش مامور کرد.

سپاه بدر شاخه نظامی مجلس اعلای اسلامی عراق است که در سال 1980 میادی توسط محمدباقر حکیم رئیس وقت این تشکل سیاسی - نظامی در ایران تاسیس شد.

با این حال پس از سقوط حکومت صدام رئیس جمهور وقت عراق در سال 2003، سپاه بدر از یک مجموعه نظامی به مجموعه سیاسی به نام سازمان بدر تبدیل شد.

سازمان بدر هم اکنون یک مجموعه سیاسی است که در انتخابات های سیاسی نیز فهرست ارائه می کند.

شبکه های تلویزیونی تصاویر هادی عامری را منتشر کرده اند که نشان می دهد وی لباس نظامی بر تن کرده است و با افراد نظامی در حال گفتگو است.

نماینده آیت الله سیستانی: تا سه شنبه نخست وزیر را انتخاب کنید

عبدالمهدی کربلایی امام جمعه شهر کربلا و سخنگوی آیت الله سیستانی مرجع تقلید ارشد شیعه در نجف خواستار توافق گروه های مختلف سیاسی بر سر نخست وزیر دوره جدید قبل از برگزاری جلسه روز سه شنبه پارلمان شد.

بارزانی: بحث کرکوک تمام شد

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز جمعه به شهر کرکوک سفر کرد. این نخستین سفر وی به کرکوک پس از به دست گرفتن کنترل این شهر به دست نظامیان کردستان عراق است.

در هفته های گذشته ، ارتش و پلیس عراق از کرکوک عقب نشینی کردند و پس از آن، نیروهای نظامی کردستان عراق کنترل این شهر را به دست گرفتند.

کردستان عراق و دولت بغداد از 10 سال پیش بر سر اداره این شهر اختلاف نظر داشتند. کردستان عراق خواستار الحاق این شهر به این منطقه بود اما دولت بغداد این موضوع را رد می کرد.

بارزانی گفت: با حضور نیروهای پیشمرگه در شهر کرکوک ماده 140 در قانون اساسی عراق درباره وضعیت کرکوک، موضوعیت خود را از دست داده است.

کلید واژه ها: بدر کرکوک کردستان عراق


( ۱ )

نظر شما :