عبدالله: معامله‎‌ای انجام نشده است

۲۷ تیر ۱۳۹۳ | ۰۰:۱۷ کد : ۱۹۳۵۹۵۴ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان
عبدالله: معامله‎‌ای انجام نشده است

«عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد به خواست تیم انتخاباتی وی رسید‎گی شده و آن‎ها در خصوص انتخابات معامله‎گری نکرده‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عبدالله عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری اعلام کرد که به خواست تیم انتخاباتی وی رسیدگی شده و آن‎ها در این خصوص هیچ نوع معامله‎گری نکرده‎اند.

عبدالله افزود: خواست‎های ما برای شفافیت انتخابات، بازشماری و تفکیک آرای پاک از آرای جعلی بود که هم‎اکنون در حال محقق شدن است، زیرا صبح امروز روند بازشماری تمام آرا آغاز شده است.

وی تأکید کرد: احترام به آرای ملت افغانستان، یکی از وعده‎های وی در جریان انتخابات به مردم بوده که با بازشماری آن به وعده خود وفا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد دولت وحدت ملی بین 2 تیم انتخاباتی به درخواست یکی از طرف‎ها نبود، بلکه این خواست 2 طرف بوده است.

عبدالله با اشاره به افزایش شایعات در صفحات اجتماعی فیسبوک مبنی بر اینکه وی با «اشرف‎غنی احمدزی» رقیب انتخاباتی خود کنار آمده است، این موضوع را رد کرد و گفت که هیچ معامله‎گری در این انتخابات صورت نگرفته است.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت که بحث روی نظارت بهتر بر بازشماری، بین او و رهبری تیم انتخاباتی احمدزی برای 3 روز دیگر رایزنی نیز ادامه دارد و دلیل آنهم مهار و از بین بردن احتمال‎های انجام تقلب است.

به گفته وی، صبح امروز روند بازشماری آرا با نظارت ناظرین تیم انتخاباتی وی آغاز شده و ناظرین ملی و بین المللی نیز حضور دارند و از سوی دیگر این روند با معیارهای جهانی انجام می‎شود.

عبدالله عبدالله در این نشست خبری با اشاره به توافق روی انتخاب فردی به سمت ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات این کشور اظهار داشت که وی با اشرف‎غنی احمدزی به توافق رسیده است تا 2 نفر را برای نظارت از این سمت بگمارند.

وی تصریح کرد که از سوی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی «وحید عمر» برای نظارت، به ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات برگزیده شده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در پایان سخنان خود از ایجاد اعتماد نسبی میان 2 تیم انتخاباتی اظهار خوشبینی کرد و آن را برای استفاده از تمام ظرفیت‎ها در دولت وحدت ملی موثر خواند.

عبدالله عبدالله و اشرف‎غنی چند روز پیش با میانجی‎گری سازمان ملل متحد و جان کری توافق کردند تا به بن بست انتخاباتی پایان داده و دولت وحدت ملی پس از بازشماری آرا تشکیل دهند.

کلید واژه ها: ریاست جمهوری افغانستان کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان


نظر شما :