هارف: تمدید مهلت مذاکرات فرصتی برای رسیدن به توافق نهایی است

۲۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۳۶۰۴۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیام توییتری خود درباره تمدید مهلت مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) نوشت: تمدید برنامه اقدام مشترک تا 24 نوامبر، به ما مهلت می دهد تا به توافق جامع برسیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که تمدید مهلت مذاکرات به واسطه پیشرفت هایی بود که در مذاکرات حاصل آمد و همچنین بر اساس مسیر پیش رویی است که طرفین مذاکره در نظر دارند.

مذاکرات بین ایران و 1+5، شب گذشته با توافق طرفین به مدت 4 ماه و تا 24 نوامبر سال جاری میلادی تمدید شد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در خصوص این مسئله بیانیه ای را شب گذشته صادر کرد. «جان کری»، بامداد شنبه پس از اعلام رسمی تمدید مهلت مذاکرات هسته ای، طی بیانیه ای بار دیگر گفت طرفین در مذاکرات پیشرفت های ملموسی صورت گرفته، اما هنوز فاصله های واقعی ای نیز بین طرفین وجود دارد.

وی با بیان اینکه تهران از زمان اجرای توافق موقت ژنو به تعهدات خود پایبند بوده، در مورد روند پیشرفت مذاکرات هسته ای، گفت: «روشن است که ما پیشرفت ملموسی در مذاکرات جامع خود داشته ایم، اما هنوز در برخی موارد فواصل واقعی وجود دارد. اکنون ما یک متن پیش نویس داریم که موضوعات اصلی را پوشش می دهد، اما هنوز تعدادی پرانتز و جای خالی در این متن وجود دارد.»

کلید واژه ها: مهلت


نظر شما :