مسکو اتهامات ناتو را رد کرد

۰۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۳۷۳۶۴ سرخط اخبار

وزارت دفاع روسیه اتهام های مطرح شده از سوی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ( ناتو) را در خصوص مداخله مستقیم نظامی در شرق اوکراین تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، در حالی که ناتو پیش تر روسیه را به مداخله مستقیم نظامی در شرق اوکراین در قالب استفاده از تجهیزات و نیروهای روسی متهم کرده بود، ایگور کناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به این اتهامات گفت: ما دیگر توجهی به اتهامات مطرح شده از سوی راسموسن و سخنگوی مطبوعاتی وی نداریم و اظهار نظر در مورد آن ها منطقی به نظر نمی رسد زیرا این اظهارات چیزی غیر از پیام های تویتری نیست.

پیش از این دبیر کل ناتو اعلام کرده بود که تحولات اوکراین با توجه به تشدید مداخله نظامی روسیه در شرق این کشور بیش از پیش نگران کننده است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز نسبت به این اظهارات دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی واکنش نشان داد و این اظهارات را تکذیب نمود.

دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که اظهارات راسموسن مبنی بر این که ارسال کمک های انسان دوستانه بدون رضایت صلیب سرخ و دولت کی یف صورت گرفته کذب است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اگر ناتو واقعاً می خواهد حقیقت را درباره عملیات کمک انسان دوستانه روسیه به اوکراین بداند، پیشنهاد ما این است که به صلیب سرخ مراجعه کند.

روسیه همچنین یادآوری کرد که مسکو برای ارسال کمک های بشردوستانه از دولت کی یف به طور رسمی موافقت اخذ کرده است.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :