پوتین: مردم اوکراین و روسیه یکی هستند

۰۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۰:۱۴ کد : ۱۹۳۷۶۲۳ سرخط اخبار

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می گوید که پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین به وی قول داده است که سربازان روسی بازداشت شده به مسکو بازگردانده شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه میگوی که پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین به وی قول داده است که سربازان روسی بازداشت شده به مسکو بازگردانده شوند.

پوتین با بیان اینکه وی گفت: حوادث اوکراین یک تراژدی است و دو طرف باید برای متوقف کردن خشونتها تلاش کنند، افزود: مردم روسیه و اوکراین عملا یکی هستند.

وی با انتقاد از اوکراین همچنین گفت که کی یف تصمیم گرفته سربازان محاصره شده خود در شرق این کشور را نجات ندهد و این یک تصمیم اشتباه است.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد؛ کی یف باید با جدایی طلبان پشت یک میز مذاکره بنشیند و برای حصول صلح و آرامش تلاش کند. این ضروری است که مقامات اوکراین مذاکرات صلح را آغاز کنند و مذاکرات نباید فقط بر موضوعات فنی باشد بلکه باید بر روی صلح متمرکز باشد.

رویسای جمهور روسیه و اوکراین برای اولین بار از ماه ژوئن در میسنک با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

ارتش اوکراین طی روزهای گذشته تعدادی از نظامیان روسیه را در خاک این کشور بازداشت کرده بود.

مقامات اوکراینی همچنین مدعی شدند که روس ها یک شهر مرزی و چند روستا را در اوکراین به تصرف خود درآورده اند.

دولت مسکو در واکنش به ادعای حضور نظامیان روسی در خاک اوکراین گفته بود که سربازانش تصادفی از مرز عبور کرده و در خاک اوکراین هیچ فعالیت نظامی انجام نداده اند.

پیش از این، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا هم ادعاها در خصوص حمله کشورش به اوکراین را تکذیب کرده بود.

روس تباران شرق اوکراین خواستار استقلال از این کشور بوده و غرب روسیه را به حمایت از آنان متهم می کند.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :