ایران رتبه نخست نظامی، سیاسی و امنیتی منطقه را دارد

۱۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۳۷۷۹۱ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدابراهیم مداحی صبح امروز در کارگاه یک روزه علمی - آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه استان کرمان اظهار داشت: رتبه ایران در شاخص های نظامی، سیاسی و امنیتی در منطقه اول است و در دنیا جزو ده قدرت برتر هستیم.

وی بیان داشت: ایران رتبه 20 دنیا در شاخص های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی و ... را دارد.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رتبه بندی اقتصادها بر حسب شاخص قدرت ملی، عنوان کرد: در مجموع چهار رتبه وجود دارد و ایران در رتبه سوم است.

مداحی تصریح کرد: امام خمینی (ره) بر گسترش و نفوذ اسلام در جهان تاکید داشت و بر اساس گفته های ایشان باید امپراطوری ایران را شکل دهیم، هرچند ممکن است، طرح این مسئله در دنیا چالش برانگیز باشد، اما باید این کار را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی دو بال دارد که شامل سیاست و جامعه می شود و توسعه یافتگی چشم انداز جامعه است و اگر این دو بال با هم هماهنگ شوند، منجر به شکل گیری تمدن می شود.

مداحی یادآور شد: در حالی که ایران در شاخص علم و فناوری رتبه نخست منطقه را دارد، اما در شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشکلاتی داریم.

وی ادامه داد: بیرون کردن فقر، بیکاری، تورم و عقب ماندگی کمتر از بیرون کردن شاه و صدام از ایران نیست.

رئیس هیئت رئیسه برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: برای اینکه در منطقه رتبه نخست اقتصادی را کسب کنیم، درآمد سرانه تا سال 1404 باید به بیش از 27 هزار دلار برسد و این رقم در حال حاضر 12 هزار دلار است.

مداحی اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به کل سرمایه گذاری باید 90 درصد باشد و اقتصاد دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مردمی مقاوم است و تزلزلی در آن وجود ندارد و موجب توسعه و پیشرفت می شود.

مداحی بیان داشت: تداوم پیشرفت کشور و تحقق آرمان ها و سند چشم انداز جزو شروط تحقق اقتصاد مقاومتی است و ما باید هویت خود را حفظ کنیم، زیرا به هر قیمتی اقتصاد توسعه یافته را نمی خواهیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته علمی همایش اقتصاد مقاومتی باید در استان ها شکل بگیرد، افزود: 31 کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور برگزار می شود که این کارگاه ها پیش زمینه برگزاری همایش ها اقتصاد مقاومتی است.

کلید واژه ها: اقتصاد مقاومتی


( ۱ )

نظر شما :