کامرون: اتحادیه اروپا اشتباهش در مقابل هیتلر را تکرار نکند

۱۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۳۷۸۶۱ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس هشدار داد: کشورهای اروپا باید اقدامات شدیدتری علیه رییس جمهوری روسیه اعمال کنند، در غیر این صورت اشتباهی را که در مقابل هیتلر انجام دادند، تکرار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس واکنش کشورهای اروپایی به تجاوزات روسیه را با اهمال کاری فاجعه آمیز آن ها در مقابل دیکتاتور نازی در کنفرانس مونیخ سال 1938 مقایسه کرد.

کامرون ضمن تقاضای اقدامات جدی تر علیه مواضع مسکو در اوکراین، ترس خود را نسبت به قصد روسیه برای تصرف تمامی کشور اوکراین ابراز کرد.

به گزارش روزنامه ایتالیایی "ریپابلیکا"، نخست وزیر انگلیس هم چنین در نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل، به صورت خصوصی با سایر رهبران اروپایی گفت و گو کرده است.

به گزارش این روزنامه، کامرون در این گفت و گو گفت: ما در آستانه تکرار اشتباهاتی هستیم که سال 1938 در مونیخ مرتکب شدیم. ما نمی توانیم بدانیم که چه چیزی رخ خواهد داد. این بار ما نمی توانیم به تقاضاهای پوتین پاسخ مثبت بدهیم.

وی افزود: او تاکنون کریمه را گرفته است و ما نمی توانیم به او اجازه دهیم که تمام کشور را تصرف کند.

اظهارات کامرون پس از اینکه پوتین طی تماس تلفنی با مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا ادعا کرد که می تواند "دو هفته ای کی یف را تصرف کند"، مطرح شد.

در همین حال، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در نشست بروکسل اعلام کرد: اقدامات رهبر روسیه موجب افزایش تنش ها می شود و غیر قابل پیش بینی بودن پوتین هیچ محدودیتی ندارد.

نخست وزیر انگلیس با "ناعادلانه و غیر قابل قبول" خواندن حضور 15 هزار نیروی روسی در خاک اوکراین، این اقدام را محکوم کرد.

کامرون به نمایندگان مجلس گفت: مسکو که تاکنون کریمه را تصرف کرده است، تلاش دارد تا همسایه اش را مجبور کند "انتخاب های دموکراتیک خود را در مقابل لوله تفنگ تسلیم کند".

نخست وزیر انگلیس طی هفته آتی ریاست نشست ناتو در ولز را برعهده خواهد داشت. انتظار می رود در این نشست ایجاد نیروهای جدید 10 هزار نفری اعلام شود.

بریتانیا قصد دارد تا 600 دستگاه نفربر ارتش را به عنوان بخشی از تعهداتش در جهت افزایش هزینه های دفاعی مورد استفاده قرار دهد.

جولیان برزیر، معاون وزیر دفاع انگلیس در امور پرسنل دفاعی نیز گفت: ممکن است یک جوخه نیز تا دو هفته آتی به "رپید تریدنت"، مانور مشترک آمریکا و اوکراین بپیوندد.

در همین حال مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس نیز افزود: قرار است در سخنرانی خود هشدار دهد که اعتبار ناتو به افزایش هزینه های رهبران اروپایی بستگی دارد.

تنها چهار عضو از متحدان ناتو شامل آمریکا، انگلیس، استونی و یونان، تاکنون متعهد شدند تا دست کم 2 درصد تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه های دفاعی اختصاص دهند.

روسیه که هزینه های دفاعی را تا 50 درصد افزایش داده بود، اکنون اعلام کرده قصد دارد تا 6 سال آینده، 420 میلیارد دلار دیگر به هزینه های دفاعی خود بیافزاید.

کنفرانس مونیخ در سال 1938 اکنون به عنوان بالاترین میزان اهمال کاری فرانسه و انگلیس در مقابل آدولف هیتلر شناخته می شود.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :