خیز بعثی‌ها برای در دست گرفتن قدرت در عراق

۱۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۳۷۹۳۳ سرخط اخبار

ائتلاف دولت قانون عراق با افشای اینکه بازماندگان رژیم بعث در این کشور تلاش دارند، قدرت را در عراق در دست گیرند، وعده تصویب قانون ممنوعیت فعالیت بعثی ها را داد.

«فرید الابراهیمی»، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف دولت قانون در گفت وگو با فارس در بغداد تصریح کرد که گرایشاتی در میان برخی از طرف ها مشاهده می شود که درصدد تخریب روند سیاسی و بازگرداندن رژیم سابق است.

الابراهیمی تاکید کرد که بعثی ها همچنان در عراق حضور داشته و فعال هستند و به راحتی می توان نام آنها را از طریق فعالیت هایشان در پایگاه های اجتماعی اینترنتی شناسایی کرد.

وی افزود: بازماندگان برجسته رژیم سابق بعث هم اکنون نقش مهم و عیانی را در شبکه های ارتباط جمعی اینترنتی ایفا می کنند و بارها حضور آنها مشاهده شده و آنها کاملا معروف هستند و از جمله اقدامات آنها گرفتن جشن و ابراز شامانی و خرسندی از دوری نوری المالکی، از پست نخست وزیری است.

الإبراهیمی گفت: بازماندگان رژیم بعث همچنان در عراق فعال هستند و تلاش دارند، پایگاه های سابق خود را به دست آورده و بار دیگر قدرت را در کشور در دست گیرند، در حالی که ما همچنان بر ادامه اجرای قانون بازخواست و عدالت در خصوص این افراد پافشاری می کنیم، چون افکار و اندیشه های بعث همچنان در کشور به چشم می خورد و آنها تلاش می کنند، با تخریب روند سیاسی موجبات روی کار آمدن رژیم سابق را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق هم اکنون درحال جمع آوری امضاهایی هستند که در قالب قانونی جدید حزب بعث و انتساب به آن را جرم بداند و مانع تصدی هرگونه منصب سیاسی توسط بازماندگان این حزب در عراق شود.

برخی از نیروهای سیاسی عراق طی گفت وگو با ائتلاف ملی خواستار لغو قانون بازخواست و عدالت و آزادی «سلطان هاشم»، وزیر دفاع رژیم بعث شدند.

کلید واژه ها: بعث بازماندگان


نظر شما :