رفع تحریم‌ها یکی از الزامات هرگونه توافقی است

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۳:۰۹ کد : ۱۹۳۸۰۴۱ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رفع تحریم ها یکی از الزامات هرگونه توافقی است، گفت: 1+5 باید صداقت و پایمردی خود نسبت به توافقات ژنو را عملا نشان دهد.

به گزارش فارس، «مارتین لیده گارد» وزیر خارجه دانمارک عصر امروز، یکشنبه در مشهد با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر نقش مهم همکاری های پارلمانی در گسترش روابط فیمابین گفت : تقویت مناسبات پارلمانی می تواند بستر مناسبی برای گسترش روابط دو کشور در سایر زمینه ها فراهم آورد.

وی با اشاره به تحولات منطقه، کمک های همه جانبه قدرت های جهانی و هم پیمانان منطقه ای شان به گروه های تروریست در سالهای اخیر را ، عامل اصلی تقویت این گروه ها خواند و افزود: تروریسم خطری برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است و مبارزه با این پدیده شوم نیازمند عزم جدی و بدون قید و شرط همه کشورهاست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با ابراز تردید نسبت به اقدام موثر ناتو در زمینه مبارزه با تروریسم اظهار داشت: وضعیت آشفته کنونی لیبی محصول اقدامات ناتو در این کشور است.

بروجردی جمهوری اسلامی ایران را یکی از قربانیان تروریسم دانست و با تاکید بر عزم جدی کشورمان برای دستیابی به توافق در موضوع هسته ای خاطرنشان کرد: اقدام اخیرآمریکا در اعمال تحریم های جدید علیه ایران، بی اعتمادی میان طرفین را بیشتر کرده است و گروه 1+5 باید صداقت و پایمردی خود نسبت به توافقات ژنو را عملا نشان دهد.

وی افزود: رفع تحریم ها یکی از الزامات هرگونه توافقی است.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار با ابراز تمایل کشورش برای گشودن فصل جدیدی در مناسبات با تهران درهمه زمینه ها بویژه همکاری های اقتصادی و پارلمانی گفت : شرکت های دانمارکی فراوانی برای حضور در بازار ایران آمادگی دارند.

وی همچنین تمایل پارلمان کشورش برای تقویت ارتباطات پارلمانی با مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

«لیده گارد» در ادامه با اشاره به اجلاس اخیر سران ناتو در «وین» اهمیت مبارزه با گروه های تروریستی گفت : ایران با توجه به نقش و جایگاه تاثیر گذارش در منطقه در هرگونه اقدامی علیه مبارزه با تروریسم نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

وی در همین زمینه جلوگیری از ارسال کمک های مالی و تسلیحات به گروه های تروریستی بویژه داعش را بسیار مهم خواند.

وزیر خارجه دانمارک همچنین با ابراز خوشبینی نسبت به توافقات ایران و گروه 1+5 گفت: دانمارک از توافق نهایی و جامع حمایت می کند.

کلید واژه ها: دانمارک


نظر شما :