بوکوحرام چند شهر دیگر را تصرف کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۹۳۸۰۷۰ سرخط اخبار

شبه نظامیان گروه بوکوحرام چند شهر دیگر را در سراسر مرز این کشور با کامرون به تصرف خود درآوردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با سرقت چند قبضه سلاح، کامیون، موتورسیکلت و خودروهای زرهی توسط صدها تن از اعضای بوکوحرام، سربازان ارتش نیجریه پا به فرار گذاشتند.

یکی از سکنه در منطقه میچیکا واقع در شمال شرقی نیجریه گفت، یکی از جنگنده های ارتش از راه رسید اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

سربازان ارتش نیجریه همچنین موافق شدند تا شبه نظامیان بوکوحرام را در میگوری که مرکز استان بورنو است، بیرون برانند و کمپین نظامی علیه شبه نظامیان راه بیندازند.

سربازان همچنین توانستند تا تعدادی از شبه نظامیان را از پای در بیاورند. با این حال شبه نظامیان بوکوحرام موفق شدند تعدادی از روستاها وشهرها را در شمال شرق نیجریه به تصرف خود درآورند و تلاش سربازان را در جلوگیری از این شبه نظامیان از میان بردارند.

یکی از ساکنان منطقه گولاک در نیجریه گفت، شبه نظامیان تلاش کردند تا مردم را متقاعد کنند در منطقه بمانند اما ساکنان از بیم جان گریختند.

آژانس مدیریت بحران نیجریه اعلام کرده که قریب به 26 هزار تن از منطقه با ما فرارکرده و به 3 / 1 میلیون نفری پیوسته اند که از مه 2013 و همزمان با اعلام وضعیت اضطراری توسط دولت از منازلشان گریخته اند.

بوکوحرام هم اکنون چند شهر در سه استان واقع در شمال شرق نیجریه را در اختیار دارد که از مه 2014 در وضعیت نظامی و اضطرار قرار گرفته اند.

تصرف این چند شهر توسط بوکوحرام در حالی صورت گرفته که آمریکا اعلام کرده یک برنامه گسترده امنیت مرزی برای نیجریه و همسایگانش برای مقابله با این گروه شبه نظامی انجام می دهد.

کلید واژه ها: نیجریه بوکوحرام


نظر شما :