مسکو: امیدواریم آتش‌بس در اوکراین پایدار بماند

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۳۸۳۰۸ سرخط اخبار

فرستاده روسیه در اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که آتش بس در اوکراین همچنان پایدار بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر چیژوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا در گفت وگوی اختصاصی با سی.ان.ان درباره آتش بس اجرا شده در اوکراین گفت: در درگیری هایی مانند این، آتش بس هرگز نمی تواند کمال مطلوب و درمان باشد. نقض هایی وجود دارد و این را می پذیریم که ممکن است افرادی در هر دو سو، مایل باشند که تلاش ها را از مسیر خود خارج کنند. با این حال، آتش بس حفظ شده است.

چیژوف درباره موضع روسیه در قبال تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو گفت: هر گونه تلاش ناتو برای گسترش به شرق برای کشور من نگران کننده است. شکی نیست که در اوکراین این مساله در صدر نگرانی ها قرار می گیرد.

وی درباره انتقاد روسیه از اوکراین در خصوص مقصر بودن در سقوط هواپیمای مسافری مالزیایی گفت: من ادعا ندارم که همه حقیقت را می دانم زیرا در حال حاضر تحقیقات ادامه دارد و فقط گزارش اولیه از سوی هلند منتشر شده است. اگر نیروهای مسلح اوکراین دست به ساقط کردن این هواپیما زده باشند، در این صورت طبیعتا این کشور مقصر است.

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا ادامه داد: از دیگر سو، صرف نظر از این که چه کسی این هواپیما را ساقط کرده است، باید در نظر داشت که این هواپیما در فضای اوکراین ساقط شده است. بر اساس قوانین بین المللی، هر کشوری مسئول رویدادهایی است که در فضای آن کشور روی می دهد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :